چین به دنبال ارسال مدارگرد جدید به ماه با قابلیت بازگشت به زمین

یک رسانه دولتی چین روز گذشته از آمادگی این کشور برای ارسال جدیدترین مدارگرد ماه در روزهای آینده خبر داد. این اولین تلاش چین برای ارسال یک فضاپیما به ماه و بازگرداندن آن به زمین است.

یک رسانه دولتی چین روز گذشته از آمادگی این کشور برای ارسال جدیدترین مدارگرد ماه در روزهای آینده خبر داد. این اولین تلاش چین برای ارسال یک فضاپیما به ماه و بازگرداندن آن به زمین است.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، خبرگزاری شینهوا اعلام کرد، این فضاپیما که نامی برای آن اعلام نشده، در روز جمعه یا شنبه آینده به فضا پرتاب خواهد شد.

این اولین ماژول ماه کشور چین با قابلیت بازگشت به زمین است که باید بتواند در برابر دماهای بالای تولید شده در زمان ورود مجدد به جو زمین مقاومت کند.

مدارگرد مذکور باید به آزمایش یک فناوری بپردازد که قرار است در چهارمین کاوشگر ماه چانگه 5 مورد استفاده قرار بگیرد. به گفته سازمان دولتی علوم، فناوری و صنایع دفاع ملی چین،‌ این کشور قصد دارد با چانگه 5 که در سال 2017 پرتاب خواهد شد، به جمع‌آوری نمونه از سطح ماه بپردازد.

پکن برنامه فضایی چند میلیارد دلاری خود را به عنوان نشانه‌ای از آوازه جهانی و دانش فنی فزآینده خود و همچنین گواهی از موفقیت دولت در تبدیل به احسن فرصتهای این کشور می‌داند.

برنامه‌های این پروژه نظامی شامل ساخت یک ایستگاه مدارگرد دائمی تا سال 2020 و در نهایت ارسال انسان به ماه است.

چین در حال حاضر یک کاوشگر ماهنورد موسوم به «Jade Rabbit» را به سطح این قمر ارسال کرده است. این فضاپیما که به عنوان بخشی از برنامه چانگه سه در سال گذشته پرتاب شده بود، از سوی مقامات چینی یک موفقیت بزرگ خوانده می‌شود؛ اگرچه این کاوشگر با مشکلات مکانیکی زیادی روبرو است.

بر اساس گزارشی از روزنامه چینی «بیزنس ویو»، کاوشگر جدید از مرکز پرتاب ماهواره ژیچانگ در استان سیچوان پرتاب خواهد شد. این مدارگرد پس از یک هفته پرواز در جو ماه به زمین بازگشته و در جایی درون مرز چین فرود خواهد آمد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱ آبان ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 93080100075
  • خبرنگار :