رشت و لنگرود و سکونتگاه‌های غیر رسمی در آنها

سرپرست اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان گفت: تنها راه ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرهای استان گیلان، انجام اقدامات پیشگیری و بازدارنده است.

سرپرست اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان گفت: تنها راه ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرهای استان گیلان، انجام اقدامات پیشگیری و بازدارنده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه گیلان، یونس رنجکش در کارگروه ویژه کمیته ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی استان گیلان اظهار کرد: بخش عمده‌ای از آسیب‌ها و معضلات تولید شده در این سکونتگاه‌ها ناشی از عدم نظارت کافی دستگاه‌های مربوطه در پیشگیری از شکل‌گیری آنهاست.

وی افزود: به دلیل وجود مشکلات اقتصادی، نبود درآمد کافی و مهاجرت‌های شکل گرفته از مناطق روستایی و کم توسعه یافته، شاهد حضور افراد مختلفی در حاشیه شهرها هستیم که این افراد برای تامین نیازهای خود، به ساخت و ساز و سکونت احتیاج دارند.

وی ادامه داد: شهرهای رشت و لنگرود دو نقطه مهم در گیلان هستند که سکونتگاه‌های غیر رسمی در آن شکل گرفته است و به دلیل گسترش روز به روز بافت این مناطق، معضلات اجتماعی مختلفی نیز بروز پیدا کرده است که هزینه‌های اجتماعی بسیاری به همراه دارد.

رنجکش تاکید کرد: از یک سو نمی‌توان نسبت به خدمات دهی به این شهروندان بی‌تفاوت بود و از سوی دیگر نیز دستگاه‌های خدمات دهنده دولتی برای ارائه خدماتی نظیر آب، برق، گاز و ... به این شهروندان با موانع قانونی روبه رو هستند.

وی یادآور شد: از سوی دیگر با توجه به نیاز جمعیت ساکن در منطقه به مسکن، بخش عمده‌ای از مشکلات متوجه این بخش است که با ورود افراد سودجو و ساخت و سازهای بی‌رویه و بدون پشتوانه فنی و استاندارد، معضل دیگری در منطقه ایجاد کرده است که نیازمند برخوردهای پیشگیرانه دستگاه‌هایی چون شهرداری است.

سرپرست اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان افزود: به منظور ساماندهی مشکلات موجود مناطق غیررسمی در شهرستان رشت بازدیدهایی از این مناطق انجام گرفته که تلاش داریم با امکانات موجود و اقدامات عملیاتی برخی از نیازهای مردم را برطرف کنیم.

وی گفت: به همین منظور برای بررسی مشکلات مناطق جماران و معلولین رشت کارگروه ویژه‌ای در کمیته ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی استان گیلان تشکیل و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۵ مهر ۱۳۹۳ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 93072513866
  • خبرنگار :