روایت یک مشتری از عملکرد یک شرکت لیزینگ خودرو

کلاهبرداری با طعم تهدید و ضرب و شتم مشتریان!

دادستان تهران در حالی از دستگیری چهار تن از مدیران شرکت "نگین خودرو آفتاب" به اتهام "کلاهبرداری از مردم با وعده فروش لیزینگی خودرو" خبر داده که یکی از مالباختگان در تماس با ایسنا روایت جالبی را از روند فعالیت این شرکت بیان می‌کند.

دادستان تهران در حالی از دستگیری چهار تن از مدیران شرکت "نگین خودرو آفتاب" به اتهام "کلاهبرداری از مردم با وعده فروش لیزینگی خودرو" خبر داده که یکی از مالباختگان در تماس با ایسنا روایت جالبی را از روند فعالیت این شرکت بیان می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این فرد درباره روند فعالیت‌های این شرکت می‌گوید: دفتر مرکزی این شرکت در خیابان ستارخان در سه طبقه فعالیت می‌کرد. طبقه اول مربوط به بخش فروش و ارائه اطلاعات خرید به متقاضیان بود. طبقه دوم مربوط به مدیریت و معاونان مربوطه و طبقه سوم نیز مختص به پیگیری و همچنین دفتر پرسنل به اصطلاح حفاظت این شرکت بود.

وی ادامه می‌دهد: ‌طبقه اول این شرکت دارای دکوری زیبا و شیک بود و موسیقی ملایمی نیز در آن پخش و با چایی از مراجعان پذیرایی می‌شد و پرسنل بخش فروش نیز به گرمی پاسخگوی پرسش‌های مشتریان درباره شرایط فروش خودروها بودند.

این مالباخته اضافه می‌کند: من نیز فریب این شرایط را خورده و در اردیبهشت ماه امسال مبلغ 9 میلیون تومان را برای خرید اقساطی یک دستگاه تندر 90 به حساب این شرکت واریز کردم، غافل از آن‌که به محض واریز پول، نحوه برخورد پرسنل این شرکت با خریداران تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه قرار بود 45 روزه خودروی خود را تحویل بگیرم، خاطرنشان می‌کند: در موعد تحویل خودرو در تماس با شرکت اعلام کردند که فعلا امکان تحویل خودرو وجود ندارد و پس از چند بار تماس ناموفق دیگر مجبور به مراجعه حضوری به دفتر شرکت شدم.

این مالباخته ادامه می‌دهد: پس از مراجعه حضوری مرا به طبقه سوم و به اصلاح دفتر پیگیری ارجاع دادند. متاسفانه نحوه برخورد در دفتر پیگیری بسیار بد بود، به‌گونه‌ای که افرادی که به عدم تحویل خودروی خود اعتراض می‌کردند مورد ضرب و شتم پرسنل به اصطلاح حفاظت این شرکت قرار می‌گرفتند.

وی اضافه می‌کند: نکته مهم این بود که در راهروهای سه طبقه دفتر این شرکت، افراد گردن کلفت و به اصطلاح پرسنل حفاظت همواره ایستاده بودند و اجازه تردد افراد تازه وارد و متقاضی خرید به طبقات بالا را نمی‌دادند تا احتمالا متقاضیان با دیدن صحنه‌های برخورد با صاحبان خودروهای معوقه، از خرید پشیمان نشوند.

این فرد خاطرنشان می‌کند: در روز اول حضور در بخش فروش این شرکت (طبقه اول ساختمان)، شاهد ضرب و شتم و بیرون انداختن یکی از افراد از در ورودی دفتر بودیم که در پاسخ به تعجب مراجعان از این وضعیت اعلام کردند که وی آدم قلدری است که پول خودرو را پرداخت نکرده اما می‌خواهد به زور خودرو را تحویل بگیرد.

وی ادامه می‌دهد: بعدها متوجه شدیم که درست در همان لحظاتی که مشتریان در کنار پخش موسیقی ملایم و صرف چای، با توضیحات پرسنل بخش فروش ترغیب به خرید خودرو و واریز وجه می‌شدند، درست در طبقه سوم همان ساختمان متقاضیان دریافت خودروهای فروخته شده مورد ضرب و شتم پرسنل حفاظت قرار می‌گیرند.

این مالباخته اظهار می‌کند: نکته تاسف‌بار در زمینه فعالیت شرکت نگین خودرو آفتاب آن است که پرسنل آن علاوه بر کلاهبرداری، نسبت به تهدید و ضرب و شتم مشتریان نیز اقدام می‌کردند که امیدواریم مقامات قضایی به این موضوع نیز رسیدگی کنند.

اظهارات این فرد در حالی است که عباس جعفری دولت آبادی - دادستان تهران، در جدیدترین اظهارنظر در این زمینه اعلام کرده است:"تاکنون 1500 نفر علیه مدیران شرکت نگین خودرو آفتاب طرح شکایت کرده‌اند و پلمپ این شرکت نیز با دستور مقام قضایی و به دلیل تخلفات بی‌شمار و با هدف جلوگیری از تخلفات بیشتر صورت گرفته است."

دادستان تهران البته وعده داده که دادستانی به صورت جدی با جرایم صورت گرفته از سوی مدیران این شرکت برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۵ مهر ۱۳۹۳ / ۰۰:۰۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 93072513605
  • خبرنگار : 71186

برچسب‌ها