تمجید وزیر فرهنگ تونس از تمدن و هنر ایران

وزیر فرهنگ تونس با تمجید از هنر و تمدن ایران، بر گسترش همکاری‎های فرهنگی تاکید کرد و گفت: هفته فرهنگی ایران برای ما اهمیت زیادی دارد.

وزیر فرهنگ تونس با تمجید از هنر و تمدن ایران، بر گسترش همکاری‎های فرهنگی تاکید کرد و گفت: هفته فرهنگی ایران برای ما اهمیت زیادی دارد.

مراد الصکلی - وزیر فرهنگ تونس - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در تونس، در ارزیابی نمایشگاه برگزارشده از آثار هنرمندان ایرانی در هفته فرهنگی ایران در تونس گفت: از دیدن این نمایشگاه خیلی خیلی خوشحال شدم، چراکه فضای خیلی هنرمندانه‎ای در این‎جا حاکم است و ارتباط ویژه‎ای بین دو طرف وجود دارد.

او در ادامه با اشاره به روابط کهن دو کشور در حوزه فرهنگ، گفت: نمایشگاه با حضور هنرمندانی با سطح بالای هنری است که تبحر زیادی دارند و از تمدن بزرگی هستند. از طرفی، با دیدن این نمایشگاه خیلی هم شگفت‎زده نشدم؛ چراکه می‎دانم ایران تمدن خیلی عمیق و بزرگی با هنرمندانی بزرگ دارد و درباره تاریخ ایران در قرن‎های مختلف شنیده‎ایم.

وزیر فرهنگ تونس همچنین با اشاره به ابعاد مختلف نمایشگاه بیان کرد: در این نمایشگاه آثار متنوعی عرضه شده، مثلا در زمینه هنرهای سنتی مانند مینیاتور، نقاشی پشت شیشه و قلم‎زنی آثاری ارایه شده است. حتی لباس‎های سنتی اقوام مختلف را هم که عادت نداریم در این‎گونه نمایشگاه‎ها ببینیم، در این نمایشگاه هستند و این موضوع باعث خوشحالی است.

مراد الصکلی سپس درباره تاثیر این هفته فرهنگی بر گسترش روابط فرهنگی ایران و تونس گفت: می‎دانید که ایران و تونس از سال 1969 رابطه فرهنگی داشته‎اند و در حوزه فرهنگ ارتباط خیلی زیادی بین دو کشور وجود دارد. از سال 2012 نیز یک تفام‎نامه فرهنگی در زمینه‎های مختلف مثل نقاشی و سینما بین دو کشور امضا شد و به مناسبت این هفته فرهنگی هم دو تفاهم‎نامه در حوزه موسیقی و ترجمه داریم.

او افزود: به نتیجه رسیده‎ایم که سازمان‎‎های مشترک دو طرف با هم در ارتباط قرار بگیرند. همچنین می‎خواهیم ارتباطات فرهنگی دایمی را با هم برقرار کنیم.

وزیر فرهنگ تونس در افتتاحیه
وزیر فرهنگ تونس و علی جنتی
بازدید وزیر فرهنگ تونس از نمایشگاه

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۳ مهر ۱۳۹۳ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 93072313128
  • خبرنگار : 71157