دبیر نمایشگاه خبر داد

حضور قطعی هشت کشور در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران

دبیر هفتمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران از حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای برگزاری این نمایشگاه خبر داد و گفت: تیم آکروباتیک هوایی لهستان برای اجرای نمایش‌های هوایی در این دوره از نمایشگاه حضور می‌یابند.

دبیر هفتمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران از حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای برگزاری این نمایشگاه خبر داد و گفت: تیم آکروباتیک هوایی لهستان برای اجرای نمایش‌های هوایی در این دوره از نمایشگاه حضور می‌یابند.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، هفتمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران با هدف تبدیل جزیره کیش به یکی از مراکز هوایی و هوانوردی کشور، به منظور جذب هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی از 27 آبان ماه به مدت چهار روز و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در منطقه آزاد کیش آغاز به کار می‌کند.

بیژن بنکدارپور، دبیر هفتمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه از 14 سال پیش کار خود را آغاز کرده است و هر دو سال یکبار میزبان شرکتهای داخلی و خارجی حوزه هوایی و هواپیمایی کشور می‌شود.

فضای سرپوشیده مدرن نمایشگاه

وی به سالن 21 هزار مترمربعی تعبیه شده برای برپایی این دوره از نمایشگاه در منطقه آزاد کیش اشاره کرد و افزود: تمامی استانداردهای بین‌المللی در این فضای سرپوشیده رعایت شده است. همچنین مدرن بودن طراحی داخلی از ویژگی‌های این سالن است.

بنکدارپور از پر شدن 80 درصد فضای نمایشگاه تا به امروز خبر داد و اظهار کرد: از آنجا که دو هفته تا پایان مهلت ثبت نام برای حضور در این نمایشگاه باقی مانده است، پیش بینی می‌کنیم ظرفیت باقی مانده زودتر از موعد مقرر تکمیل شود.

حضور هشت کشور

وی تصریح کرد: حضور کشورهایی همچون سوئد، آلمان، کره، روسیه، فرانسه، ایتالیا، آفریقای جنوبی و مالزی در این دوره از نمایشگاه قطعی شده است. علاوه بر این شرکتهای دانش‌بنیان داخلی فعال در عرصه هوایی و هواپیمایی و تولیدکنندگان محصولات صنعت هوانوردی به ارائه محصولات جدید خود می‌پردازند.

دبیر هفتمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران رونمایی از طرح‌های جدید ارائه شده در صنعت هواپیمایی کشور را از جمله مزیتهای برپایی این نمایشگاه برشمرد و گفت: اجرای نمایش‌های هوایی با حضور تیم آکروباتیک هوایی از کشور لهستان از جمله جذابیت‌های برنامه‌ریزی شده برای این نمایشگاه است.

وی افزود: تیم آکروباتیک یادشده با 6 فروند هواپیمای جت ال 39 حرکات نمایشی گروهی و فردی خود را به نمایش می‌گذارند. همچنین نمایش هواپیماهای سبک و فوق سبک، چتربازی، پاراموتور، کشتی هوایی، بالن و دیگر مجموعه‌های هوایی در مدت این چهار روز از برگزاری نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

تبدیل ایران به HUB منطقه

بنکدارپور طراحی برنامه‌هایی به منظور متقاعد کردن جهان از مزایای پروازهای عبوری از آسمان ایران و تبدیل ایران به HUB منطقه را از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان و اظهار کرد: جذب شرکت‌های معتبر خارجی از اقصی نقاط جهان، به منظور استفاده متقابل از توانمندی‌های ایران و دیگر کشورها و توجه به زیرساخت‌ها و قوانین، به منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان هوایی از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله اهداف در نظر گرفته شده برای این نمایشگاه می‌توان به جلب حمایت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به منظور مشارکت در پروازهای مختلف هوایی کشور پس از رفع تحریم‌ها و متقابلاً استفاده از توانمندی‌های صنایع هوایی و خدمات هوایی ایران و توجه ویژه به رشد بخش خصوصی هوایی کشور اشاره کرد.

مردمی کردن هوانوردی عمومی

به گفته وی، جهت‌گیری به منظور مردمی کردن هوانوردی عمومی، حمایت از رسانه‌های هوایی کشور و جلب مشارکت رسانه ملی از برنامه‌های هوایی و توجه بیشتر به فرودگاه‌های کشور در ابعاد گسترش، نوسازی، به‌روزسازی و اقتصادی کردن آنها از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

دبیر هفتمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران از حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای برگزاری این نمایشگاه خبر داد و گفت: از دیگر حامیان برگزاری آن می‌توان به سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌ها اشاره کرد.

اتکا به نیروهای توانمند داخلی

وی تصریح کرد: نمایشگاه فوق در کشورهایی همچون فرانسه، دبی، سنگاپور، مالزی و چین با اسپانسرهای بنام و اهمیت بسیار برگزار می‌شود، این در حالی است که ایران اسلامی بدون اسپانسر با اتکا به نیروهای توانمند داخلی چنین نمایشگاهی را برگزار می‌کند.

بنکدارپور برپایی این نمایشگاه را نشان دهنده توان ملی کشور دانست و گفت: هفتمین نمایشگاه بین‌المللی هوای ایران کانون توجه بین‌المللی است و نماد ملی و اقتدار کشور را به نمایش خواهد گذاشت.

بر اساس این گزارش، هفتمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران از 27 تا 30 آبان در منطقه آزاد کیش برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۶ مهر ۱۳۹۳ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 93071609127
  • خبرنگار :