توضیح درباره پیامکی که می‌گویند "اغواکننده" نیست

مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در بیانیه‌ای، توضیحاتی مبنی بر قانونی بودن فعالیت‌های شرکت گردشگری «پرشین کروز» ارائه داد.

مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در بیانیه‌ای، توضیحاتی مبنی بر قانونی بودن فعالیت‌های شرکت گردشگری «پرشین کروز» ارائه داد.

به گزارش ایسنا، در این جوابیه آمده است: پیرو انتشار مطلب مورخ 1393/6/24با عنوان «چرا جلوی این پیام اغواکننده گرفته نمی‌شود؟» در آن خبرگزاری‌، توضیحات معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری برای انتشار و تنویر افکار عمومی ارسال می‌شود.

1- شرکت پرشین کروز که پیش از این به طور غیرقانونی اقدام به فعالیت در حوزه گردشگری می‌کرد، پس از صدور اخطار و انجام مکاتبات و همچنین با اطلاع‌رسانی روشنگرانه خبرگزاری‌ها و نشریات رسمی کشور‌، تغییر رویه داد و سرمایه‌گذاران آن سعی کردند در چارچوب قوانین و مقررات عمل کنند‌؛ به همین منظور اقدام به خرید واحد اقامتی کرده و در حال حاضر مسافران خود را با شرایط ویژه پذیرش می‌کند. مراکز و مستندات دریافت شده‌ حاکی از آن است که واحد اقامتی اهورا از سازمان متبوع مجوز بهره‌برداری و نرخ‌نامه مصوب دریافت کرده است و سرمایه‌گذاران نیز سعی دارند با اجرای طرح‌های نوآورانه و خلاقانه از حداکثر ظرفیت اقتصادی هتل بهره‌مند شوند. همچنین سرمایه‌گذاران شرکت مزبور در ادامه روند قانومند کردن فعالیت‌های خود، اقدام به تاسیس شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی تحت عنوان شرکت «آریا گشت قرن» در تهران کرده‌اند.

2- در حال حاضر متن پیامک‌های ارسالی این شرکت اصلاح شده و مورد تائید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران است‌. همچنین در تبلیغات از نام واحدهای اقامتی دارای مجوز استفاده می‌شود که حق طبیعی هر واحد گردشگری برای تبلیغ و بازاریابی است. برهمین اساس‌، ضرورتی ندارد با اعمال فشار و برخورد یک‌جانبه از فعالیت سرمایه‌گذار ممانعت به عمل آید، بلکه باید ضمن اعمال نظارت دقیق بر اجرای ضوابط‌، سرمایه‌گذاران را به انجام فعالیت قانونی در حوزه گردشگری هدایت کرد.

3- اخیرا با کسب استعلام از وضعیت هتل‌های معرفی شده در تبلیغات پیامکی شرکت مذکور از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران‌، امکانات و شرایط خاص اقامت در این هتل‌ها از طریق اعزام تیم نامحسوس بازرسی مورد بررسی قرار گرفته است. پلیس فتا و اماکن نیز به منظور کنترل و نظارت بر فعالیت‌ها و اماکن اقامتی این شرکت همکاری مطلوبی دارند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۴ مهر ۱۳۹۳ / ۱۶:۳۶
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 93071408103
  • خبرنگار :

برچسب‌ها