رییس انجمن حمایت از حقوق مصرفکنندگان خوزستان از وضعیت دریافت کارمزد در ازای خدمات ارایه شده از سوی خودپردازهای بانکی انتقاد کرد.
علی رحمانیزاده در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)–منطقهخوزستان- اظهارکرد: دریافت کارمزد از سوی خودپردازهای بانکی، خلاف سیاستهای کلان بانکداری الکترونیک است؛ این مساله باعث میشود که مردم نسبت به حمل پول نقد ترغیب شوند، در صورتیکه ما باید مردم را به سمت استفاده بیشتر از کارتهای الکترونیکی بانکی تشویق کنیم.
وی افزود: بانکها در جهت ارایه خدمات بانکی باکیفیت، ارزان و بهتر به مشتریان باید با یکدیگر رقابت کنند نه اینکه رقابت آنها تنها در زمینه دریافت کارمزد خلاصه شود.
رحمانیزاده عنوانکرد: در کشورهای دیگر به دلیل اینکه میزان بهره بانکی پایین است، دریافت کارمزد توجیهپذیر است، اما در کشور ما با سودهای بالای بانکی دریافت کارمزد توجیهی ندارد.
رییس انجمن حمایت از حقوق مصرفکنندگان خوزستان گفت: اگر معتقد به بانکداری الکترونیکی هستیم و میخواهیم در این راستا گام برداریم باید ارایه خدمات بانکی توسط خودپردازها بدون کارمزد باشد تا مردم تشویق به استفاده از خدمات بانکی الکترونیکی شوند.
انتهای پیام