یک نماینده پیشین مجلس :

ایران در هماهنگی با ملت‌های منطقه نقش موثری در سرکوب داعش دارد

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت : وظیفه همه ملت‌های آگاه و دولت‌های سالم سرکوب انحرافات افراطی در جامعه بزگ بشری است.

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت : وظیفه همه ملت‌های آگاه و دولت‌های سالم سرکوب انحرافات افراطی در جامعه بزگ بشری است.

فاطمه راکعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که بسیار به موقع و لازم بود که رئیس جمهور ایران در سازمان ملل پیرامون موضوع افراطی‌گری های منطقه سخن بگوید، افزود: در تلاش برای ایجاد صلاح در منطقه دولت مردان و مسئولان ایران باید وحدت و هم دلی در داخل را مدنظر قرار دهند.

این فعال سیاسی با بیان این‌که کشور ایران ماهیتی چند صدایی دارد واین مطلب در صورت رفتار دولت دولتمردان و سیاسیون یک نعمت خواهد بود،‌ تصریح کرد: اگر بتوانیم در داخل به وحدت و اتحاد مدنظر حضرت امام (ره) از دیرباز و خواسته امروز رهبری و رئیس جمهور برسیم ، خواهیم توانست نوعی هم صدایی در جامعه ایجاد کنیم البته مقصود از هم صدایی،‌تک صدایی نیست؛ چرا که طی دولت‌های نهم و دهم شاهد آثار منفی و مخرب تک صدایی در کشور بوده‌ایم.

راکعی خاطر نشان کرد : مقصود از هم صدایی،‌ این است که در مسایل بسیار مهم و استراتژیک برای کشور از جمله اقتدار و امنیت ملی در مرحله اول همه سعی کنیم از طریق درک یکدیگر و مدارا سنت دیرینه ملت ایران یعنی زندگی مسالمت آمیز و آشتی جویانه را تداوم دهیم.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید با تدابیر لازم اجازه ندهد هیچ فرد و گروهی رفتار فراتر از قانون با فرد یا گروه دیگر داشته باشد و به حقوق انسانی و اجتماعی آنها تجاوز کند، چون در این صورت ایران به عنوان یک ملت قدرتمند و متحد می تواند در منطقه خاورمیانه نقش ایفا کند.

راکعی با بیان این که ایران در هماهنگی با دولت‌هایی که واقعا مسئله سرکوب داعش و طالبان را در منطقه دنبال می‌کنند و همصدا با ملت هایی که میل به صلح دارند، می تواند در منطقه نقشی بسیار مهمی ایفا کند،‌اظهار کرد: ملت‌ها همیشه عاشقانه به دنبال صلح و آرامش و دوستی هستند،‌بنابراین به نظر می رسد گروه های نفرت انگیز ،‌خشونت پیشه و هرج و مرج طلب از پایگاه های عجیت و غریبی حمایت می‌شوند چون هیچ گروه انسانی به معنای واقعی چنین تفکری را نمی پسندد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به این‌که فساد و افراط در منطقه را به اسم اسلام عزیز و بزرگ انجام می‌دهند،‌افزود: همه مسلمانان باید خود را از این انحرافات مبرا کنند و ملت‌ها و دولت‌های سالم منطقه با همکاری هم در مبارزه با داعش اقدام کنند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۱ مهر ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 93071106519
  • خبرنگار : 71381