داعش غلام حلقه به گوش استکبار جهانی

نماینده مردم بجنورد در مجلس با اشاره به این‌که گروهک داعش اعلام کرده به مقابله مردم یمن خواهد رفت، گفت: معلوم است که اینها غلام حلقه به گوش استکبار جهانی هستند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس با اشاره به این‌که گروهک داعش اعلام کرده به مقابله مردم یمن خواهد رفت، گفت: معلوم است که اینها غلام حلقه به گوش استکبار جهانی هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، موسی‌الرضا ثروتی در نطق میان دستور خود ضمن تشکر از مواضع انقلابی رئیس جمهور در نیویورک و ابراز تنفر از سخنان دیوید کمرون گفت که خوی زورگویی و ضد انسانی آنها باعث انزجار عمومی نسبت به آنها شده و زمینه سقوط قدرت پوشالی آنها را فراهم می‌کند.

او داعش را غلام حلقه به گوش استکبار جهانی دانست و افزود: آمریکا و هم‌پیمانان آن همیشه به دنبال مقابله با اسلام واقعی و تروریست پرور هستند و دنیا را در کام هوس‌های خود می‌سوزانند، آنها جنایت‌های زیادی در سوریه، عراق و افغانستان انجام دادند و البته آنها نابود خواهند شد و حق به پیروزی خواهد رسید که این وعده الهی است.

نماینده مردم بجنورد در بخش دیگری از نطق خود تأکید کرد در شرایط فعلی برای برون ‌رفت از تورم و رکود اقتصادی نیازمند اقتصاد مقاومتی هستیم که با رفع بوروکراسی بر صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل مقدور است، رفتارهای مدیران عامل بانک‌ها و وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و صندوق توسعه ملی حاکی از ناهماهنگی و بی‌برنامگی تیم اقتصادی دولت است.

او ادامه داد: امیدوارم ریاست جمهور به این موضوع توجه نموده و یا سهمی برای استان‌ها در نظر بگیرد، از 6 هزار میلیارد تومان اعتبارات صندوق توسعه ملی به کدام استان کمتر توسعه یافته مبلغی تعلق گرفته است؟

ثروتی همچنین یکی از مشکلات جدی جامعه را عملکرد نامناسب معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و معاونت منابع و سرمایه انسانی است که در چارچوب قانون عمل نمی‌کند.

وی افزود: ما به عملکرد آقای نوبخت امیدوار بودیم لکن مفهومی به نام عدالت و توزیع مناسب امکانات و اجرای ماده 180 برنامه پنجم و دیگر بندهای برنامه دیده نمی‌شود.

او گفت: علی‌رغم تقاضای تحقیق و تفحص در عملکرد معاونت و برنامه اصلاح رویه و روش مشاهده نمی‌شود و جانشین منابع انسانی معاونت برنامه آقای عسگری آزاد در چارچوب قانون برنامه و قانون مدیریت کشوری عمل نمی‌کند و از اجرای هم‌ترازی سطح تشکیلات و نیروی انسانی وزارتخانه‌ها و استان‌های جدیدالتأسیس نگران است.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از نطق خود ضمن تبریک سال تحصیلی نسبت به عملکرد وزیرآموزش و پرورش انتقاد کرد که به جای تعیین تکلیف مربیان پیش‌دبستانی و معلمان حق‌التدریسی، تدریس مدارس را به نیروهای شرکتی و بازنشسته محول کرده است.

او در پایان خواستار رسیدگی به نحوه هزنیه‌کرد اعتبارات کشاورزی به خراسان شمالی شد و گفت: دامداران و عشایر توان مقابله با خشکسالی را ندارند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ مهر ۱۳۹۳ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93070603525
  • خبرنگار :