ابراز نگرانی نخست وزیر استرالیا از حملات تروریست‌ها

نخست وزیر استرالیا امروز (جمعه) نگرانی خود را نسبت به حملات احتمالی تروریست‌هایی که تک نفره اقدام می‌کنند، ابراز کرد.

نخست وزیر استرالیا امروز (جمعه) نگرانی خود را نسبت به حملات احتمالی تروریست‌هایی که تک نفره اقدام می‌کنند، ابراز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اظهارات تونی ابوت، نخست وزیر استرالیا پس از آن مطرح شد که یک نوجوان 18 ساله مظنون در جریان حمله به پلیس استرالیا کشته شد.

عبدالنعمان حیدر، روز سه شنبه پس از آنکه دو افسر پلیس را به ضرب چاقو مجروح کرد به ضرب گلوله نیروهای امنیتی از پای درآمد.

یکی از این افسران به شدت از ناحیه سر، گردن و شکم آسیب دیده است. این حادثه پس از افزایش سطح هشدار تروریستی در سیدنی و بریسبین انجام شد.

تونی ابوت، در مصاحبه با "نتورک سون" در نیویورک گفت: من به شدت نگران تهدیدی هستم که مهاجمان تکرو موسوم به "گرگ تنها" می‌توانند علیه مردم استرالیا ایجاد کنند. به همین دلیل است که ما هشدارهای امنیتی را در سیدنی و بریسبین افزایش داده‌ایم.

دولت تونی آبوت ماه جاری میلادی سطح هشدار تروریستی را به بالاترین سطح خود رساند و قوانین مبارزه با تروریسم را تشدید کرد که طبق آن اختیارات بیشتری به آژانس‌های جاسوسی استرالیا داده می‌شود و پیگیرد شهروندانی که به خارج سفر می‌کنند تا در کنار داعش بجنگند آسان‌تر می‌شود.

به گفته دولت استرالیا حدود 60 تبعه این کشور در عراق و سوریه حضور دارند و هشدار داده شده است که چنانچه آن‌ها به کشور مبدا بازگردند افراطی شده و برای انجام حملاتی در خاک استرالیا آماده می‌شوند.

تونی ابوت گفت: من نگرانم اما می‌خواهم به مردم کشورم اطمینان دهم که پلیس، نیروهای امنیتی و آژانس‌های اطلاعاتی ما به صورت حرفه‌ای همانند دیگر نقاط جهان کار می‌کنند و ما سطح هشدار و آگاهی را بالا نگه داشتیم تا امنیت کشورمان را تضمین کنیم. زندگی عادی مردم باید ادامه یابد چرا که قصد تروریست‌ها این است که رعب و وحشت ایجاد کنند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۴ مهر ۱۳۹۳ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 93070402301
  • خبرنگار : 71402