"بیش از 3000" شهروند اروپایی با داعش همکاری می‌کنند

مسئول امور مبارزه با تروریسم در اتحادیه اروپا گفته است که بیش از 3000 شهروند اروپایی برای حمایت از اعضای داعش به سوریه و عراق رفته‌اند.

مسئول امور مبارزه با تروریسم در اتحادیه اروپا گفته است که بیش از 3000 شهروند اروپایی برای حمایت از اعضای داعش به سوریه و عراق رفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به گفته ژیل دو کرشوو، از زمانی که گروه داعش تشکیل خلافت را در مناطق اشغال شده سوریه و عراق اعلام کرد بر شمار شهروندان اروپایی که برای حمایت از آنها به این کشورها رفته‌اند، افزوده شده است.

مسئول امور مبارزه با تروریسم در اتحادیه اروپا همچنین هشدار داد که حملات هوایی به مواضع این گروه، خطر بروز حملات تلافی جویانه را در کشورهای اروپایی افزایش خواهد داد.

کرشوو به بی.بی.سی گفت: "فکر می‌کنم باید اعتراف کرد که این اقدامات تلافی جویانه صورت خواهد گرفت."

نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا از ماه گذشته میلادی نزدیک به ۲۰۰ حمله هوایی را علیه گروه داعش در عراق انجام داده‌اند.

این نیروها همچنین از روز دوشنبه گذشته به اهداف این گروه در سوریه حمله کرده‌اند.

به گفته کرشوو، این سه هزار نفر هم کسانی را شامل می‌شود که به این مناطق رفته و هم افرادی را که در این مناطق کشته شده‌اند در بر می‌گیرد.

براساس برآوردهای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، شمار اعضای گروه داعش در عراق و سوریه احتمالا به ۳۱ هزار نفر رسیده که این میزان سه برابر بیش از تعدادی است که قبلا گفته شده بود.

کرشوو همچنین در مورد عملکرد گروههایی دیگر همانند القاعده که با داعش در رقابت هستند، هشدار داد و گفت که احتمالا القاعده برای حفظ موجودیت خود حملاتی را در اروپا آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۴ مهر ۱۳۹۳ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 93070402220
  • خبرنگار : 71496