مطالبات و معوقات خانواده های شهدا و جانبازان پرداخت می شود

معاون پارلمانی و امور حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از پرداخت بخش نخست مطالبات ایثارگران در یکم مهرماه جاری به مدت 10 روز خبر داد و گفت: مطالبات و معوقات خانواده های شهدا و جانبازان نیز از 10 تا 30 مهرماه امسال پرداخت می شود.

معاون پارلمانی و امور حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از پرداخت بخش نخست مطالبات ایثارگران در یکم مهرماه جاری به مدت 10 روز خبر داد و گفت: مطالبات و معوقات خانواده های شهدا و جانبازان نیز از 10 تا 30 مهرماه امسال پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه گیلان- حجت‌الاسلام سید مهدی فقیهی در همایش خاک سرخ که امروز، دوم مهر در سالن وارش مجتمع فرهنگی خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی برای بزرگداشت رشادت ها و ایثار شهیدان و جانبازان است، اظهار کرد: آرامش و امنیت امروز کشورمان مرهون ایثارگری‌ها و فداکاری های غیور مردان و زنانی است که در برابر دشمنان برای دفاع از میهن ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه شهدا با ازخودگذشتگی از جان خود سرافرازی و سربلندی را برای ما به ارمغان آوردند، افزود: تا زمانی که پرچم انقلاب اسلامی در ایران سرفراز است، فرهنگ دفاع مقدس نیز جاویدان خواهد ماند و یاد دفاع خونین آنان دل های ما را نوازش خواهد داد.

معاون پارلمانی و امور حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه باید حرکت شهدا در دوران دفاع مقدس برای نسل جدید واکاوی و تبیین شود، افزود: نسل جوان باید بدانند آسایش و رفاه امروز کشور را چه کسانی برای ما رقم زده  و ره توشه و سرمایه چه کسانی بوده است، لذا حرکت جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش و خدمتگزار می تواند در این راستا بعنوان فرصتی فراروی انقلاب تعبیه شود.

حجت الاسلام فقیهی تاکید کرد: باید با برنامه ریزی و آینده نگری دقیق در دفاتر جمعیت فرزندان شهدا و ایثارگر کشور با توجه به دهه آتی انقلاب برنامه ریزی کنیم تا مطالعات و آینده پژوهشی برای راهبردهای بلندمدت نظام داشته و نویدبخش آینده ای روشن در مسیر فرهنگ ناب ایثار و شهادت باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید در راستای شکوفایی و ارتقای ظرفیت فرزندان شهدا تلاش کنیم، افزود:ارتقای زندگی خانواده شهدا و ایثارگران از سیاست‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است و این موضوع نیاز به برنامه‌ریزی دارد تا علاوه بر حمایت و صیانت از جامعه ایثارگری در راستای رشد و ارتقای بازماندگان آنان بکوشد.

معاون پارلمانی و امور حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران از تشکیل موسسه حقوقی فراگیر «تکاک» با حضور خانواده ایثارگران در کشور خبر داد و یادآور شد: موسسه مذکور پشتوانه خانواده شهدا و ایثارگران در زمینه حقوقی است و بنیاد شهید و امور ایثارگران نقش حاکمیتی و نظارتی را به عهده دارد.

حجت الاسلام فقیهی به پرداخت مطالبات و معوقه جانبازان، ایثارگران، خانواده شهدا و آزادگان اشاره کرد و گفت: مطالبات معوق ایثارگران از سال‌های 85 و 86 در قالب ماده 13 به طور کامل پرداخت می‌شود.

وی از پرداخت بخش نخست مطالبات ایثارگران در یکم مهر ماه جاری به مدت 10روز خبر داد و افزود: دهم مهر ماه جاری مطالبات معوق جانبازان نیز طی مدت 10 روز پرداخت می‌شود.

معاون پارلمانی و امور حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه تمام مطالبات معوق خانواده شهدا و ایثارگران به طور کامل پرداخت می‌شود، افزود:پرداخت مطالبات مذکور از 20 تا 30 مهرماه جاری صورت می‌گیرد؛ ضمن اینکه مطالبات بازنشستگی ایثارگران پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ مهر ۱۳۹۳ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 93070201450
  • خبرنگار :