ایجاد نیروگاه خورشیدی پنج کیلو واتی در دانشگاه صنعتی سجاد

رئیس هیات امنای دانشگاه صنعتی سجاد مشهد از راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی پنج کیلو واتی در این دانشگاه خبر داد.

رئیس هیات امنای دانشگاه صنعتی سجاد مشهد از راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی پنج کیلو واتی در این دانشگاه خبر داد.

خلیل مافی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایسنا منطقه خراسان، با اعلام این خبر اظهار کرد: دانشگاه صنعتی سجاد در راستای کمک به گسترش فرهنگ بهره‌گیری ازفناوری‌های نو و انرژی پاک و با همکاری شرکت برق منطقه‌ای خراسان اقدام به نصب یک نیروگاه خورشیدی با ظرفیت پنج کیلو وات در محوطه دانشگاه کرده است.

وی با بیان اینکه هدف از نصب این نیروگاه علاوه بر تامین بخشی ازبرق مصرفی خود دانشگاه، اهداف پژوهشی و آموزشی بوده است، ادامه داد: با راه اندازی این نیروگاه امکان انجام پروژه‌های پژوهشی نظیر روش‌های افزایش بازده، سیستم ردیاب خورشیدی، بررسی توجیه اقتصادی طرح‌های مشابه و ... وجود خواهد داشت و همچنین از بعد آموزشی نیز می‌تواند مورد بازدید دانشجویان رشته‌های مهندسی قرار گیرد.

رئیس هیات امنای دانشگاه صنعتی سجاد مشهد افزود: این نیروگاه شامل 25 پنل 200 واتی و یک دستگاه اینورتر به ظرفیت نامی کل پنج کیلو وات است که زاویه نصب این پنل‌ها ثابت است ولی امکان تنظیم آن‌ها وجود دارد.

مافی‌نژاد خاطرنشان کرد: انرژی خورشیدی از بهترین نوع انرژی‌های پاک است و با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی ایران که بیش از 300 روز آفتابی در طول سال دارد، این انرژی می‌تواند یکی از منابع مهم تامین انرژی در آینده کشور باشد.

وی یادآور شد: دانشگاه صنعتی سجاد در سال تحصیلی 94-93 اقدام به ایجاد رشته‌ی مهندسی انرژی نیز کرده است که امسال حدود 50 دانشجو در مقطع کارشناسی در این رشته جذب شده‌اند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ مهر ۱۳۹۳ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 93070200949
  • خبرنگار :