طباطبایی: امیدها روح تیمی نداشتند/ اصل موضوع را فراموش نکنیم

دروازه‌بان سال‌های پیش تیم ملی ایران می‌گوید، برای نیمکت تیم امید نیاز به مربی ایرانی است که با روحیات و شرایط بازیکنان در این رده سنی آشنا باشد.

دروازه‌بان سال‌های پیش تیم ملی ایران می‌گوید، برای نیمکت تیم امید نیاز به مربی ایرانی است که با روحیات و شرایط بازیکنان در این رده سنی آشنا باشد.

هادی طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که در سال‌های اخیر کار شاخصی برای تیم ملی امید نشده است، اظهار کرد: امیدهای ما مقابل تیم‌هایی به میدان رفتند که برای فوتبال خود دارای برنامه‌ریزی هستند اما گویی ما در باد کسب نتایج گلخانه‌ای خوابیده‌ایم و چندان به فکر پیشرفت در فوتبال به خصوص در رده‌های پایه نیستیم. در سال‌های اخیر پیشرفت خاصی در فوتبال پایه‌ای ایران و به خصوص در رده امید مشاهده نمی‌شود و دلیل اصلی این امر نداشتن برنامه‌ریزی و نبود مدیریت مناسب است.

او با بیان این که تیم امید از نظر نفرات دارای بازیکنان خوب و فوق‌العاده‌ای است، گفت: آن چه سبب نتایج ضعیف تیم ملی امید شد، نبود برنامه‌ریزی خوب است. مقابل تیم‌های ویتنام و قرقیزستان "تیم" نبودیم و همین امر هم سبب ناکامی ما در بازی‌های آسیایی شد.

طباطبایی با بیان این که برای تیم ملی امید چندان نیازی به یک مربی خارجی نیست، اظهار کرد: برای هدایت تیم امید نیاز به یک مربی ایرانی داریم، زیرا به خوبی با روحیات و خصوصیات بازیکنان در این رده سنی آشناست. این تیم امید می‌تواند به المپیک 2016 صعود کند اما نه با این روش و سبک بازی.

این کارشناس فوتبال ایران به حضور خود به عنوان مربی دروازه‌بانان و تیم ملی امید اشاره کرد و گفت: با آن که در آن دوره نتوانستیم کامل بازیکنان را در اختیار داشته باشیم و شرایط مطلوبی برای ما مهیا نبود اما توانستیم نتایج قابل قبولی را در بازی‌های آسیایی گوانگجو به دست بیاوریم.

طباطبایی تصریح کرد: شاید آن چه سبب توقف تیم ملی ما مقابل قرقیزستان شد، داشتن روح تیمی در این تیم درجه چندمی آسیا بود که فوتبالی به دور از تکنیک و کیفیت را ارائه می‌کرد ولی سبب متوقف کردن تیم ملی امید ما شد.

او با بیان این که در سال‌های اخیر فقط به صورت مساله‌ها در فوتبال ایران اکتفا می‌شود، خاطرنشان کرد: حتی در بحث کارلوس کی‌روش نیز که به عنوان یکی از بهترین مربیان جهان به ایران آمد، عملکرد مطلوبی نداشتیم. ما نتوانستیم از کی‌روش استفاده مطلوبی کنیم و از دانش او بهره ببریم. در مورد تیم امید نیز با متهم کردن تنها یک نفر اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد. شاید اگر یک سرمربی ایرانی روی نیمکت تیم امید می‌نشست و این نتایج ضعیف را به دست می‌آورد، همه به او حمله و علیه او موضع‌گیری می‌کردند. نباید اصل موضوع را فراموش کنیم. تیم امید ما دارای ضعف است و تا زمانی که این ضعف برطرف نشود، نمی‌توانیم به فکر کسب نتیجه‌ مناسبی باشیم.

دروازه‌بان سال‌های دور پاس و استقلال با تاکید دوباره بر این که تیم امید نیاز به یک مربی ایرانی دارد،‌ خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال ایران برای مربیان داخلی، ارزش مادی مناسبی قائل نیست و شرایط خوبی را برای مربیان داخلی فراهم نمی‌آورد. وقتی که امکانات لازم به مربیان ایرانی داده نمی‌شود و اقتدار او زیر سوال می‌رود، باید هم شاهد رخ دادن این چنین نتایج ضعیفی باشیم. وقتی که یک مربی خارجی با هزینه بسیار بالا و دادن امکانات مناسب به فوتبال ایران می‌آید و نتیجه‌ای نمی‌گیرد، مسئولان باید پاسخگو باشند.

مربی سابق دروازه‌بان‌های تیم امید ایران اضافه کرد: مساله مهم دیگر تعامل بین باشگاه و تیم امید است. در این زمینه نیز ایجاد این تعامل و برقراری این ارتباط برای یک مربی ایرانی بسیار ساده‌تر از یک مربی خارجی است. تیم امید ما در بازی‌های آسیایی اینچئون خروجی مناسبی را نداشت و کاملا ناهماهنگ عمل کرد.

ا‌نتها‌ی پیا‌م

  • دوشنبه/ ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 93063118465
  • خبرنگار :

برچسب‌ها