کاخ سفید: آموزش شورشیان سوری ماه‌ها زمان می‌برد

پس از تایید طرح آموزش شورشیان سوری در کنگره آمریکا، کاخ سفید اعلام کرد که آموزش و تجهیز شورشیان میانه‌روی سوری برای جنگ با افراط گرایان داعش چندین ماه زمان می‌برد.

پس از تایید طرح آموزش شورشیان سوری در کنگره آمریکا، کاخ سفید اعلام کرد که آموزش و تجهیز شورشیان میانه‌روی سوری برای جنگ با افراط گرایان داعش چندین ماه زمان می‌برد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: ما تلاش خود را می‌کنیم تا هرچه سریعتر این اقدامات انجام شود و با کشورهایی که میزبان آموزش می‌شوند، همکاری می‌کنیم. با این حال این روندی خواهد بود که ماه‌ها زمان می‌برد و نمی‌توان آن را یک شبه انجام داد.

رایس تاکید کرد: این یک برنامه آموزشی جدی است و ما به کارآزموده کردن کسانی که آموزش دیده و مجهز می‌شوند، متعهدیم. اما با این حال این اقدامی نیست که یکی انتظار داشته باشد که سریع انجام شود و فورا به بار بنشیند.

این طرح روز پنج‌شنبه هفته گذشته در کنگره آمریکا تایید شد و طبق آن شورشیان میانه‌روی سوری تجهیز شده و آموزش می‌بینند تا با حملات داعش در سوریه مقابله کنند. در همین حال باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا قول داده است تا نیروهای زمینی کشورش را در عراق و یا سوریه برای مبارزه با داعش مستقر نکند.

طبق این طرح اوباما باید هر 90 روز یکبار گزارش پیشرفت خود را به کنگره ارائه دهد و در آن گزارش ذکر شود که چه تعداد شورشی آموزش دیده‌اند، چه گروه‌های سوری‌ای برای مشارکت انتخاب شده‌اند و از تسلیحات و تجهیزات ارسالی چگونه استفاده می‌شود.

سوزان رایس در جریان کنفرانس خبری در کاخ سفید درباره زمان آغاز حملات علیه داعش در سوریه پاسخ روشنی نداد و نگفت که آیا باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا طرح پایانی حمله را که توسط پنتاگون تدارک دیده شده، امضا خواهد کرد یا خیر.

رایس در پاسخ به این سوال که حملات در سوریه چه زمانی آغاز می‌شود، گفت: گمان نمی‌کنم که مناسب و یا عاقلانه باشد من از پشت این تریبون بگویم که دقیقا چه زمانی این اتفاق می‌افتد و یا چه اقداماتی لازم است تا پیش از آن صورت بگیرد.

وی افزود: هرگونه حمله به سوریه در زمان و مکانی که ما انتخاب کنیم، انجام می‌شود و اینکه ما بخواهیم آن را چه زمان و چگونه انجام دهیم، یک تصمیم عملیاتی خواهد بود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93062916890
  • خبرنگار : 71402