تاکید وزیر خارجه آلمان بر نقش عربستان در حمایت از ائتلاف علیه داعش

وزیر خارجه آلمان بر نقش مهمی که عربستان می‌تواند در حمایت از ائتلاف علیه داعش و دیگر گروه‌های تروریستی ایفا کند، تاکید کرد.

وزیر خارجه آلمان بر نقش مهمی که عربستان می‌تواند در حمایت از ائتلاف علیه داعش و دیگر گروه‌های تروریستی ایفا کند، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، "فرانک والتر اشتاینمایر"، وزیر خارجه آلمان در سخنانی عنوان داشت: تجارب عربستان در قبال تروریسم نمونه و الگو به شمار می‌آید و این تجارب از احترام جهانیان برخوردار است. نشست جده که با هدف مبارزه با تروریسم برگزار شد، قدرتی را به تلاش‌های ائتلاف برای مبارزه با تروریسم بخشید.

وی عنوان داشت: نشست پاریس نقطه آغازی را برای نقشه راهی جهت حل بحران عراق و برقراری صلح در این کشور و ریشه کن کردن تروریسم داعش ایجاد کرد.

وی افزود: کمک‌های انسانی کافی نیست و باید علاوه بر رویکرد استراتژیک منطقه‌ای برای حمایت از این ائتلاف، حمایت نظامی صورت بگیرد و گام‌های سیاسی نیز برداشته شود.

این مقام آلمانی با اشاره به مسئولیت بین‌المللی گسترده‌ برای مقابله با تروریسم وحشیانه داعش، گفت: نشست پاریس در زمان مناسبی پس از کنفرانس جده برگزار شد که این اقدام در سایه تلاش‌های بسیار برای دستیابی به یک استراتژی از سوی کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی و بین‌المللی برای مقابله با چالش‌های منطقه‌ای صورت گرفت.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۸ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93062816486
  • خبرنگار : 71457