داعش و لیبی محور گفت‌وگوهای وزیر دفاع فرانسه در امارات و مصر

وزیر دفاع فرانسه با هدف تبیین نقش این کشور در ائتلاف بین‌المللی آمریکا در مبارزه با داعش صبح امروز وارد امارات شد.

وزیر دفاع فرانسه با هدف تبیین نقش این کشور در ائتلاف بین‌المللی آمریکا در مبارزه با داعش صبح امروز وارد امارات شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، ژان ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه امروز دوشنبه وارد پایگاه نظامی "الظفره" در امارات شد تا بر اساس گزارش یک منبع دیپلمات، نقش کشورش در ائتلاف بین‌المللی که آمریکا برای نابودی گروهک تروریستی و تندروی دولت اسلامی (داعش) پیشنهاد داده، را شرح دهد.

هواپیمای لودریان صبح امروز در فرودگاه این پایگاه هوایی نزدیک به ابوظبی فرود آمد. در این پایگاه هوایی نیروهای فرانسوی مستقر در منطقه، شش جنگنده از نوع رافائل و یک هواپیمای ترابری از نوع بوئینک C135 و هواپیمای جاسوسی وابسته به نیروی دریایی فرانسه از نوع آتلانتیک حضور دارند.

این پایگاه نظامی درفاصله 30 کیلومتری جنوب غربی ابوظبی واقع است و طبق برنامه قرار است لودریان در مقابل سربازان فرانسوی مقیم امارات که تعدادشان نزدیک به 750 نفر است سخنرانی داشته باشد.

همچنین یک نشست مشترک با محمد بن زاید، ولی عهد امارات برگزار شود و در آن وزیر دفاع فرانسه از نقش این کشور در ائتلاف بین‌الملل علیه گروهک‌های تندرو که کنترل مناطق وسیعی از سوریه و عراق را تاکنون بدست گرفته‌اند،‌ صحبت کند.

البته این گفتگوها به موضوع وضعیت عراق محدود نمی شود و همچنین درباره شرایط فعلی کشور لیبی بحث خواهد شد. وزیر دفاع فرانسه عصر امروز دوشنبه امارات را به مقصد مصر ترک خواهد کرد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 93062414438
  • خبرنگار : 71496