نگرانی سیدورف از کم شدن مربیان سیاه‌پوست

کلارنس سیدورف از کم شدن مربیان سیاه‌پوست ابراز نگرانی کرد.

کلارنس سیدورف از کم شدن مربیان سیاه‌پوست ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، کلارنس سیدورف، هافبک سیاه‌پوست سابق میلان که چند سالی است به جرگه مربیان پیوسته است، در تیم میلان جانشین آلگری شد اما ادامه نتایج ضعیف در این تیم باعث شد تا فیلیپو اینزاگی جای این مربی را بگیرد.

کلارنس سیدورف درباره کاهش مربیان سیاه‌پوست در دنیای فوتبال گفت: این باعث تاسف است که ما امروزه سرمربی های سیاه پوست خیلی کمی در سطح اول فوتبال دنیا می بینیم. همانطور که می بینید تعداد خیلی کمی از بازیکنان سیاه پوست اکنون به مربی یا سرمربی تبدیل شده اند.

سیدورف ادامه داد: نمی توان این حقیقت را کتمان کرد، متاسفانه می بینیم تعداد خیلی کمی از شاگردان و دانشجویان سیاه پوست دنیای مربیگری به تیم هایی در سطح اول می پیوندند و این احتیاج به برنامه ریزی بلندمدتی خواهد داشت تا شاهد مربیان سیاه پوست در بین تیم‌های بزرگی باشیم. برای انتخاب یک سرمربی نباید به رنگ پوست او نگاه کرد، بلکه باید توانایی های فنی اش را مورد بررسی قرار داد.

سرمربی سابق میلان درباره حضور گاس هیدینک روی نیمکت تیم ملی هلند ادامه داد: هیدینک پیش از این هم چهار سال هدایت هلند را بر عهده داشت اما نتوانست نتایج خوبی را به دست آورد. تنها دستاورد او رساندن هلند به نیمه نهایی جام جهانی 1998 بود. او همچنین کره جنوبی را هم به نیمه‌نهایی جام‌جهانی رساند. او با روسیه، ترکیه و استرالیا نتوانست هیچ موفقیتی را به دست آورد.

سیدورف گفت: سبک بازی تیم های فان خال بسیار چشم‌نواز و زیباست. بدون شک هواداران شیاطین سرخ از حضور فان خال در تیم خود لذت خواهند برد. این تیم فصل کابوس واری را پشت سرگذاشت و الان دیگر زمان آن فرا رسیده است تا قدرت خود را با فان خال بازیابد و همان تیم قدرتمند سابق باشد. بدون شک انتخاب فان خال تصمیمی کاملا درست بود اما انتخاب هیدینک به عنوان جایگزین فان خال کاملا اشتباه بود. بهتر بود کسی را به عنوان جایگزین فان خال انتخاب می کردیم که از فلسفه او پیروی کند. فلسفه این دو مربی کاملا با هم متفاوت است.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۱ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 93062112410
  • خبرنگار : 71460