عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد

تحریم؛ فصل مشترک ایران و روسیه

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اکنون روسیه و ایران مورد تحریم دنیای غرب قرار گرفته‌اند و این امر باعث نزدیکی این دو کشور شده است.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اکنون روسیه و ایران مورد تحریم دنیای غرب قرار گرفته‌اند و این امر باعث نزدیکی این دو کشور شده است.

ابراهیم آقامحمدی در گفت‎وگوی اختصاصی باخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، افزود: تاکنون مسکو نسبت به ۱+۵ نقش مثبتی درباره ایران داشته است، با این وجود مسکو در برهه‎هایی که می‌توانست خوب عمل کند عمل نکرده است.

وی با بیان این‌که «عملکرد مسکو در جهت خواسته‎های مشروع ایران بوده و به عنوان عضوی از ۱+۵ می‌‎توانست مثبت‌تر از عملکرد خود نقش بازی کند» ادامه داد: هرچند این کشور کم کاری کرده اما خودش نیز مورد تعرض کسانی قرار گرفته که برای ایران مشکل ایجاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: روسیه در شورای امنیت صاحب حق وتوست و کشوری مهم در جهان است و باید در جهت گیری‌اش فعال‌تر از گذشته از حق ایران دفاع کند. تاکنون نیز مسکو در بیشتر مواقع در مواضع سیاسی با ایران هم جهت بوده است، اما با توجه به واقعیاتی که وجود دارد باید مسکو جلوی ناحق‌گویی و زورگویی زورگویان بایستد و در جهت رسیدن ایران به حقوق هسته‌ای عمل کند.

آقامحمدی با تاکید براین‌که «حتما مسکو می‌‎تواند در جهت کاهش تحریم‎‌ها علیه ایران موثر باشد» اظهار کرد: هم‌اکنون روسیه و ایران مورد تحریم دنیای غرب قرار گرفته‌ند و این امر باعث نزدیکی این دو کشور شده است. همکاری تهران با مسکو تاکنون سیاسی بوده و در این برهه می‌توان در بحث‎های اقتصاد، انرژی، بازار، ساخت کارخانجات، کشاورزی، منابع سدسازی و آبی می‌توانیم همکاری داشته باشیم.

وی خاطرنشان دکرد: همکاری مسکو با تهران می‎تواند در کاهش نابسامانی‎های منطقه نیز موثر باشد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93061911537
  • خبرنگار :

برچسب‌ها