وزیر انرژی روسیه:

معاملات ایران و روسیه 10 برابر می‌شود

وزیر انرژی روسیه تصریح کرد: هدف ما این است که معاملات 1.5 میلیارد دلاری ایران و روسیه 10 برابر شود.

وزیر انرژی روسیه تصریح کرد: هدف ما این است که معاملات 1.5 میلیارد دلاری ایران و روسیه 10 برابر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، الکساندر نواک، وزیر انرژی فدراسیون روسیه در یازدهمین همایش همکاری‌های مشترک ایران و روسیه در محل اتاق بازرگانی ایران گفت: این اجلاس برای تقویت بخش خصوصی در حال انجام است. انجام این کار برای بخش خصوصی بسیار خوشحال‌کننده است و تحول عظیمی برای افزایش روابط ایران و روسیه محسوب می‌شود.

نواک گفت: امیدواریم طرفین ایرانی و روسی بتوانند روابط تجاری‌شان را گسترش دهند و به‌طور کلی چهره‌ی جدیدی در روابط ایران و روسیه به وجود آوریم.

وی افزود: در ابتدای قرن بیستم کارشناسان روسی برای ساخت کارخانجات ایرانی به خصوص صنایع نفت و پتروشیمی وارد ایران شدند و این روابط گسترش یافت. نیروگاه بوشهر که سال گذشته به بهره‌برداری رسید نیز یکی از همین روابط موفق ایران و روسیه است.

وزیر انرژی فدراسیون روسیه در ادامه بیان کرد: توافق خوبی در ارتباط با این سیاست‌ها بین ایران و روسیه برقرار شده است. ما امکانات زیادی برای تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های نفت، گاز، برق، صنایع هواپیمایی، ذوب و فلزات و همکاری‌های منطقه‌ای داریم. البته سطح معاملات تجاری در حال حاضر بسیار پایین است و امیدواریم در آینده این معاملات افزایش یابد.

نواک در ادامه بیان کرد: یکی از مهم‌ترین کارهای ما این است که این مشکلات را رفع کنیم. امروزه می‌توانیم ادعا کنیم کیفیت روابط بازرگانی سطح جدیدی پیدا کرده است و همایش امروز مقدمه‌ی خوبی برای این روابط است. شرکت‌های روسی نه تنها تمایل به ارسال تجهیزات به ایران دارند، بلکه خواهان انتقال تکنولوژی نیز هستند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۷:۰۹
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 93061811242
  • خبرنگار :