وضعیت خدمات فروش و پس از فروش خودرو در ایران

جای خالی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو

کارشناسان انتقاداتی را نسبت به کیفیت خدمات ارائه شده در حوزه فروش و خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی مطرح می‌کنند.

کارشناسان انتقاداتی را نسبت به کیفیت خدمات ارائه شده در حوزه فروش و خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی مطرح می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو و آیین‌نامه‌های اجرایی آن تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو موظف به رعایت حقوق خریداران محصولات خود هستند.

همچنین براساس موارد پیش‌بینی شده در سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق 1404، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف به نظارت بر عملکرد شرکت‌های خودروساز و واردکنندگان خودرو در حوزه کیفیت و خدمات فروش و پس از فروش آن‌ها است.

علاوه بر آن این وزارتخانه باید بر عملکرد سیستم نظرسنجی مشتریان و سیستم رسیدگی به شکایات شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده خودرو، نظارت کند.

موارد تصریح شده در این قانون در حالی است که کارشناسان انتقاداتی را نسبت به عملکرد شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده خودرو در حوزه فروش و خدمات پس از فروش مطرح می‌کنند.

در این زمینه یک کارشناس صنعت خودرو می‌گوید: متاسفانه سازمان‌ها و نهادهای مربوطه نظارت درستی بر عملکرد تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو ندارند.

علی خاکساری با بیان این‌که حقوق مصرف‌کنندگان خودرو از سوی برخی از تولیدکنندگان و واردکنندگان این محصولات نقض می‌شود، خاطرنشان می‌کند: ‌به طور معمول مصرف‌کنندگان خودروهای خریداری شده را در زمانی دیرتر از موعد وعده داده شده، دریافت می‌کنند.

وی ادامه می‌دهد: علاوه بر آن کیفیت خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی عرضه شده در بازار ایران مناسب نیست و مصرف‌کنندگان برای تعمیر خودروی خود با مشکلات زیادی در زمینه مراجعه به نمایندگی، رفع عیب و تامین قطعه مواجه هستند.

این کارشناس صنعت خودرو با بیان این‌که در این زمینه نظار‌ت‌ها باید تشدید شود، تصریح می‌کند: امیدواریم نهادهای مربوطه به وظایف خود در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو عمل کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۸:۵۹
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 93061005649
  • خبرنگار : 71186