خدام رضوی صبح فردا وارد خراسان جنوبی می‌شوند

مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید خراسان جنوبی گفت: فردا صبح کاروان خدام رضوی تحت‌عنوان "جشن‌های زیرسایه خورشید" همچون هفت سال گذشته وارد خراسان جنوبی می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید خراسان جنوبی گفت: فردا صبح کاروان خدام رضوی تحت‌عنوان "جشن‌های زیرسایه خورشید" همچون هفت سال گذشته وارد خراسان جنوبی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، حامد عرب‌زاده در جمع خبرنگاران گفت: خدام بارگاه رضوی از 10 تا 14 شهریور جاری در خراسان جنوبی حاضر و از مناطق مختلف استان بازید می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این کاروان شامل سه خادم و یک مبلغ جوان است، تصریح کرد: این تعداد شامل یک سخنور، یک مداح و مرثیه‌خوان و یک فعال فرهنگی است.

مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید خراسان جنوبی با بیان اینکه خدام رضوی در زمان ورود مهمان "حاجی‌آباد زیرکوه" خواهند بود، افزود: برنامه‌های آنان در حاجی‌آباد زیرکوه شامل غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده ایثارگران و حضور در جمع فرزندان بی‌سرپرست باغ رضوان است.

عرب‌زاده تصریح کرد: غبارروبی و عطرافشانی امام‌زاده داوود "شیرگ" از برنامه‌های صبح روز دوشنبه این خدام است.

وی افزود: عصر دوشنبه با حضور این خدام در مزار شهدای محله درخش قهستان، شب در حسینیه ابوالفضل محله آسیابان "جشن زیر سایه خورشید" برگزار خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این خدام صبح روز سه‌شنبه به مزار سید مرتضی سیدان خواهند رفت، تصریح کرد: بعد از روستای سیدان به سمت روستای نوزاد حرکت و مراسم غبارروبی مزار شهدای این روستا برگزار می‌شود.

عرب‌زاده ادامه داد: این خدام بعد از روستای نوزاد به اسدیه سفر می‌کنند و ساعت 11 صبح در سالن ورزشی شید باهنر اسدیه جشنی برگزار خواهد شد.

وی اظهارکرد: با توجه به اینکه برنامه‌های این سفر مبتنی بر ترویج و تعظیم بقاع متبرکه است بعد از نماز به سمت مزار سید ابراهیم روستای آبگرم گزیگ خواهند رفت.

مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید خراسان جنوبی در تمامی بقاع متبرکه با همکاری اوقاف همایش بزرگداشت دهه امامزادگان برگزار خواهد شد.

عرب‌زاده ادامه داد: بعد از نماز به سمت روستای بورنگ منتقل و جشن زیر سایه خورشید در این روستا برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این کاروان روز چهارشنبه ظهر به سمت بیرجند حرکت خواهند کرد، یادآور شد: این کاروان عصر چهارشنبه در آستانه مقدسه شهدای باقریه مورد استقبال مردم بیرجند قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید خراسان جنوبی گفت: چهارشنبه 12شهریور شب با حضور در مزار شهدای آرین‌شهر و جشن بزرگی با حضور مردم این شهر برگزار و از خیرین واقفین این شهر تجلیل خواهد شد.

عرب‌زاده ادامه داد: دیدار با خانواده شهید مفقود الاثر، امام جمعه آرین‌شهر و خانه کودکان بی‌سرپرست آرین‌شهر از جمله برنامه این خدام در آرین‌شهر خواهد بود.

وی تصریح کرد: صبح پنجشنبه این کاروان در بیرجند حضور خواهند یافت و در مرکز پدافند هوایی و زندان مرکزی بیرجند بازدید خواهند کرد.

مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید خراسان جنوبی دیدار با استاندار، دیدار با خانواده شهدا و جانباز غبارروبی مزار شهدای بیرجند را از جمله برنامه‌های این کاروان در شهر بیرجند عنوان کرد.

عرب‌زاده ادامه داد: حضور این کاروان در استان یکی از بزرگترین رویدادهای خراسان جنوبی است که در سال گذشته بیش از 25 هزار نفر مخاطب این مراسم بوده‌اند.

وی تصریح کرد: جشن بزرگ زیر سایه خورشید شامگاه رو پنجشنبه در حسینیه جماران برگزار خواهد شد که پیش‌بینی حضور حدود 6 تا 7 هزار نفر را برای این جشن کرده‌ایم.

مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید خراسان جنوبی گفت: دیدار با فرزندان بی‌سرپرست، عیادت از بیماران بیمارستان امام رضا(ع) و ولیعصر(ع) از جمله برنامه‌های روز جمعه این کاروان است.

عرب‌زاده گفت: این کاروان با حضور در نماز جمعه و سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه بعد از نماز با بدرقه مردم استان عازم خراسان رضوی خواهند شد.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت شهرستان طبس و دوری آن از شهر بیرجند یک کاروان مستقل به این شهر سفر خواهد کرد.

مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید خراسان جنوبی تصریح کرد: سفر کاروان خدام رضوی به 32 استان، 200 شهر و 10 کشور جهان انجام می‌شود.

عرب‌زاده با اشاره به اینکه در این خصوص اداراتی از جمله سپاه انصار الرضا(ع) استان، اوقاف و امور خیریه استان، اداره کل ورزش و جوانان، صدا و سیما، استانداری، شهرداری و فرمانداری‌های شهرستان‌ها به سازمان جوانان سرزمین خورشید در استان کمک کرده‌اند، تصریح کرد: انتظار داشتیم ادارات فرهنگی استان از جمله فرهنگ و ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی و از جمله دفتر امام جمعه نیز همکاری داشته باشند که هیچ‌گونه همکاری به خصوص از سوی دفتر امام جمعه انجام نشده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۹ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۶:۱۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 93060905464
  • خبرنگار :