مصری: هلال احمر ایران باید منطقه را تغذیه کند

نماینده کرمانشاه در مجلس گفت: هلال احمر ایران باید منطقه را از نظر آموزش و امکانات لجستیک تغذیه کند.

نماینده کرمانشاه در مجلس گفت: هلال احمر ایران باید منطقه را از نظر آموزش و امکانات لجستیک تغذیه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، عبدالرضا مصری در آیین افتتاح اردوگاه هلال احمر امید کرمانشاه اظهار کرد: سازمان هلال احمر سازمانی اتوکشیده نیست، بلکه در مواقع بحرانی شرایط را مدیریت می کند.

وی با بیان اینکه مدیریت در شرایط عادی کار همه کس هست اما مدیریت شرایط بحران دشوار است، افزود: هلال احمر زمانی پای کار می آید که همه چیز به هم ریخته است.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: هلال احمر هم افراد سانحه دیده را آرام می کند، همه به فکر نجات آسیب دیدگان است، هم باید به مسئولین پاسخ دهد و هم مزاحمت افراد غیرمسئول را کم کند.

مصری فعالیت هلال احمر را کاری خاص و متمایز خواند و تاکید کرد: در کشوری مانند کشور ما که همواره در معرض بالای طبیعی و تحمیلی است، جایگاه هلال احمر بیشتر قابل توجه است.

وی معتقد است با همه این اوصاف هلال احمر ایران در سال های اخیر موفقیت های قابل توجهی داشته و هلال احمر کرمانشاه نیز تیمی توانمند و کاری است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه بر لزوم فعالیت هلال احمر در پرکردن اوقات فراغت جوانان تاکید کرد و افزود: هلال احمر باید در قالب برنامه های خود مهارت های زندگی را به جوانان آموزش دهد.

مصری گفت: جوانان ما تا حد لیسانس و دکترا علم دارند اما مهارت زندگی در حد کافی ندارند و همین امر باعث ایجاد آسیب های اجتماعی بین جوانان می شود.

به گفته این نماینده مجلس، آموزش مهارت های زندگی هم از بروز آسیب های اجتماعی پیشگیری می کند و هم باعث می شود جوانان بتوانند به افراد گرفتار در آسیب های اجتماعی کمک کنند.

وی در ادامه با اشاره به حضور موفق هلال احمر ایران در بسیاری از کشورهای دنیا و خصوصا کشورهای آفریقایی، تصریح کرد: پایگاه های هلال احمر ایران بدون اینکه پولی از ایران خارج کند در کشورهای دیگر به خوبی فعالیت می کنند و حتی با پولی که بدست می آورند فعالیت های خود را گسترس می دهند.

مصری با بیان اینکه این حضور ایران باید ادامه داشته باشد، اظهار کرد: ایران این توانایی را دارد که از نظر امکانات لجستیکی و آموزشی منطقه را تغذیه کند.

وی افزود: با وجود پتانسیل ها و ظرفیت هایی که در هلال احمر ایران وجود دارد، این کار شدنی است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۵ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93060503315
  • خبرنگار :