تعداد مصدومان زلزله مورموری به 97 نفر رسید/ نیاز فوری به آب

سخنگوی اورژانس کشور اعلام کرد: زلزله مورموری بدون کشته و با 97 نفر مصدوم در حال پیگیری است.

سخنگوی اورژانس کشور اعلام کرد: زلزله مورموری بدون کشته و با 97 نفر مصدوم در حال پیگیری است.

مجتبی خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: زمین لرزه‌ای به بزرگی 6.1 ریشتر صبح امروز منطقه مورموری از توابع شهرستان آبدانان را لرزاند که در پی این زمین لرزه تاکنون 97 نفر مجروح شده‌اند.

وی افزود: 61 نفر از مصدومان متعلق به شهرستان آبدانان و مابقی از منطقه مورموری بوده‌اند.

وی با بیان اینکه اقدامات درمانی بر روی 40 نفر از مصدومان همچنان ادامه دارد و مابقی به صورت سرپایی درمان شدند، گفت: چهار نفر از مصدومان به علت نیاز بیشتر به درمان به بیمارستانی در دزفول منتقل شدند که یکی از آنان دختری 24 ساله است که با وجود ضربه به سر همچنان هوشیار است و اقدامات درمانی بر روی این فرد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برخی از مصدومان توسط بستگانشان و با وسیله شخصی به بیمارستان منتقل می‌شوند، گفت: آمارهای نهایی از مصدومان به زودی منتشر می‌شود.

سخنگوی اورژانس کشور با بیان اینکه کمیته بهداشت و درمان در دزفول تشکیل شده است، گفت: کلیه بیمارستان‌ها در پل‌دختر، دزفول و سایر شهرستان‌های اطراف به حالت آماده‌باش کامل در آمده‌اند.

وی با بیان اینکه 40 زمین لرزه از روز گذشته منطقه آبدانان و مورموری را لرزانده است، گفت: 18 مورد از زمین لرزه‌ها بالای چهار ریشتر قدرت داشته‌اند.

خالدی با بیان اینکه مردم به صورت فوری به آب آشامیدنی نیاز دارند در پاسخ به این سوال که آیا به بیمارستان‌های این دو شهرستان خسارتی وارد شده است، گفت: مراکز درمانی و بیمارستان‌های مورموری و آبدانان سرپا هستند و تاکنون درخواست کمک نداشتند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 93052713899
  • خبرنگار : 71368