خشکسالی، تهدیدی جدی برای حیات وحش

یک فعال محیط زیست معتقد است: در حال حاضر خشکسالی و کم‌آبی، حیات وحش خراسان رضوی را به شدت تهدید می‌کند.

یک فعال محیط زیست معتقد است: در حال حاضر خشکسالی و کم‌آبی، حیات وحش خراسان رضوی را به شدت تهدید می‌کند.

محمدحسن کلیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، با بیان اینکه در حال حاضر جدی‌ترین مشکل استان در مناطق تحت پوشش، خشکسالی و کم‌آبی است که حیات وحش را به شدت تهدید می‌کند، اظهار کرد: چرای فراوان دام سبب کاهش پوشش گیاهی در مناطق شده است به همین دلیل از نظر تامین علوفه و آب برای دام سال سختی را در پیش داریم و نیازمند تخصیص اعتبار بیشتر توسط سازمان محیط‌ زیست هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی حیوانات به دلیل کمبود آب و غذا تلف می‌شوند، ادامه داد: افزایش دسترسی شکارچیان به مناطق تحت پوشش استان، فرسودگی امکانات محیط‌ زیست و کمبود نیرو از جمله موانع جلوگیری از شکار است.

این فعال محیط زیست گفت: در خراسان رضوی مناطقی وجود دارد که تحت مدیریت محیط‌زیست نیست اما حیاط وحش دارد و شکار پرنده و حیوانات دیگر نیز در آن صورت می‌گیرد.

کلیدری تصریح کرد: برای آشنایی بیشتر افراد و کاهش بار فشار بر حیات وحش و قلع و قمع حیوانات حلال یا حرام گوشت، در سال جاری قرار است جوامع محلی و روستاهای حاشیه‌ مناطق استان را آموزش دهیم.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم منصفانه نقد کنیم فعالیت‌های سازمان حفاظت از محیط زیست استان به دلیل اینکه در طبیعت صورت می‌گیرد، دیده نمی‌شود.

این فعال محیط زیست با اشاره به اینکه شکارچی حرفه‌ای آسیب کمتری به حیات وحش می‌زند، گفت: شکارچی غیرحرفه‌ای به دلیل فقدان شناخت از مناطق و زمان شکار، آسیب بیشتری به حیات وحش وارد می‌کند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 93052512409
  • خبرنگار :