رئیس سابق ارتش انگلیس: عراق در آستانه نسل کشی و تجزیه است

رئیس سابق ارتش انگلیس، با ذکر این نکته که عراق در آستانه نسل کشی و تجزیه است از نخست‌وزیر خواست به دلیل بحران عراق پارلمان را فرا بخواند. وی گفت: اکنون زمان آن نیست که سیاستمداران در تعطیلات باشند.

رئیس سابق ارتش انگلیس، با ذکر این نکته که عراق در آستانه نسل کشی و تجزیه است از نخست‌وزیر خواست به دلیل بحران عراق پارلمان را فرا بخواند. وی گفت: اکنون زمان آن نیست که سیاستمداران در تعطیلات باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، انتقاد ژنرال دانات، رئیس سابق ارتش انگلیس از دیوید کامرون، نخست وزیر این کشور و سایر سیاستمداران در حالی مطرح می‌شود که کامرون برای تعطیلات به پرتغال سفر کرده و از راه دور با رهبران جهان از جمله باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به عراق در تماس است.

جنگنده‌های نیروی هوایی سلطنتی انگلیس اولین محموله کمک‌ها را برای غیرنظامیان عراقی در شهر سنجار در شمال غربی این کشور توزیع کرده‌اند و این روند فعلا ادامه خواهد یافت. این احتمال وجود دارد که مشاوران نظامی انگلیس به این منطقه اعزام شوند. با این حال قانونگذاران انگلیس یکشنبه شب از دیوید کامرون درخواست کردند تا اقدامات بیشتری انجام دهد و به کمپین حملات هوایی آمریکا بپیوندد.

"دیوید بوروس"، رئیس پارلمان فلوشیپ مسیحیان محافظه کار در پارلمان انگلیس گفت: ما باید با همکاری آمریکا از اقدام نظامی حمایت کنیم تا مانع وقوع نسل‌کشی شویم. دولت انگلیس درباره آزادی مذهب خوب صحبت می‌کند و حال زمان آن رسیده است که این کلمات به عمل تبدیل شود.

اندرو روزیندل، یکی دیگر از نمایندگان محافظه‌کار در پارلمان گفت: انگلیس نمی‌تواند تنها ناظر باشد و رفتار وحشیانه با مسیحیان عراق را تماشا کند.

در همین حال درخواست‌هایی برای تشکیل پارلمان انگلیس و فراخوان سیاستمدارانی که در تعطیلات به سر می‌برند، مطرح شده است تا آن‌ها بتوانند درباره اقدام احتمالی ارتش انگلیس در عراق تصمیم بگیرند. دیوید کامرون تا چند روز آینده در پرتغال باقی می‌ماند و نیک کلگ معاون وی نیز تمام هفته را در اسپانیا خواهد بود.

با این حال دفتر نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرده است که دیوید کامرون با فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس و مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس در تماس است و مساله عراق را پیگیری می‌کند. طبق بیانیه دفتر کامرون، کمیته اضطراری "کبری" روزانه تشکیل جلسه می‌دهد واین نشست روز جمعه به ریاست مایکل فالون و روز شنبه به ریاست فیلیپ هاموند تشکیل شد.

از سوی دیگر ژنرال لرد دانات، رئیس سابق ارتش انگلیس گفت که سیاست‌ کشورش برای ارائه کمک محدود بشردوستانه و کمک محدود لجستیکی به آمریکا غیر قابل دفاع است. عراق در آستانه نسل کشی و تجزیه است و زمانی نیست که تصمیم گیرندگان کشور در تعطیلات به سر ببرند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93052009671
  • خبرنگار : 71402