رونمایی از ربات انسان‌نمای ایرانی در ماه‌های آینده

رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان از تکمیل ربات انسان‌نما با همکاری یکی از شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری هرمزگان خبر داد.

رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان از تکمیل ربات انسان‌نما با همکاری یکی از شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خلیج فارس، علی فتی افزود: با ساخت این ربات، ایران وارد مرحله دیگری از ساخت ربات با قابلیتهای جدید می‌شود.

وی با بیان اینکه این ربات با نام «سورنای 3» ساخته شده و در ماه‌های آینده رونمایی می‌شود، خاطرنشان کرد: این شرکت مستقر در پارک علم و فناوری هرمزگان با توجه به در اختیار داشتن تیم مجرب برنامه نویسی و توانمندی هایی که در بخش هوشمند سازی دارد، سال گذشته به سرپرستی علیرضا شیخ جعفری طی قراردادی بخش هوشمندسازی ربات ملی انسان‌نمای ایران را به عنوان تیم دوم بر عهده گرفت.

رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان ادامه داد: با توجه به موفقیت این تیم در بخش‌های مختلف هوشمند سازی ربات از جمله بینایی، شنوایی و... به عنوان تیم اصلی انتخاب شده و قرار است که در رونمایی از ربات انسان نما برنامه‌های این شرکت بر روی ربات اجرا شود.

علیرضا شیخ جعفری، مدیرعامل این شرکت مستقر در پارک علم و فناوری هرمزگان نیز در تشریح ساخت این ربات گفت: ربات انسان نمای «سورنای 3» توانایی دیدن افراد و اجسام و تشخیص آنها، برداشتن اجسام، بالا رفتن از سطح شیب دار، پله و هچنین راه رفتن سریع را دارد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 93051707890
  • خبرنگار :