نماینده مردم کرمان:

جهاد دانشگاهی به طور جدی در اقتصاد مقاومتی ورود کند

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی باید در اقتصاد مقاومتی ورود جدی کرده و در حوزه بحث‌های تخصصی شرایطی فراهم نماید تا از جایگاه علم و دانش و ارتباط بین صنعت و دانشگاه اتفاقات مهمی رقم بخورد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی باید در اقتصاد مقاومتی ورود جدی کرده و در حوزه بحث‌های تخصصی شرایطی فراهم نماید تا از جایگاه علم و دانش و ارتباط بین صنعت و دانشگاه اتفاقات مهمی رقم بخورد.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر با تبریک 16 مرداد سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: یکی از نهادهای مقدسی که به برکت انقلاب در سال‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شد، جهاد دانشگاهی بود.

وی افزود: این نهاد هم باید جهاد کند و هم در عرصه کار علمی تلاش نماید و این دو ویژگی یعنی توسعه فضای علمی و مجاهدت در عرصه اقدامات علمی، یکی از ضرورت‌های نظام جمهوری اسلامی است.

پورابراهیمی تصریح کرد: شاید در دهه اول انقلاب به واسطه اینکه اولویت‌های نظام در بحث جنگ و مسائل دیگر بوده، نتوانسته‌ایم در عرصه علمی موفقیت‌هایی کسب کنیم که نمود بیرونی داشته باشد. اما بعد از پایان جنگ، جهاد دانشگاهی به دلیل تمرکز بر فعالیت‌های علمی و تخصصی، در سطح کشور به موفقیت‌های بسیار خوبی دست پیدا کرد.

این استاد دانشگاه گفت: اتفاقاتی که در برخی رشته‌ها افتاده، بی نظیر است و از جمله می‌توان به بحث سلول‌های بنیادی و موسسه پاستور اشاره کرد که ماحصل تلاش‌های شبانه روزی جهاد دانشگاهی در سطح کشور بوده است.

وی افزود: تقویت جایگاه علمی جهاد دانشگاهی و رویکردها و باور مجموعه برای رسیدن به اهداف انقلاب و تسخیر سطوح عالی دانش در حوزه‌های مختلف شرایطی را فراهم کرده که امروز جهاد به عنوان یک مجموعه مقتدر در عرصه‌های مختلف معرفی شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه اقدامات موثر جهاد دانشگاهی قابل تقدیر است، اظهار کرد: به دلیل نیازهای وسیع مردم و اولویت‌ها و پهنه گسترده کاری که در کشور وجود دارد، جهاد دانشگاهی علی رغم همه اقدامات مثبت، هنوز در ابتدای راه است.

وی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی باید گام‌های خود را در موضوعات و رشته‌های دیگر بردارد و باید در اقتصاد مقاومتی ورود جدی کرده و در حوزه بحث‌های تخصصی شرایطی فراهم نماید تا از جایگاه علم و دانش و ارتباط بین صنعت و دانشگاه اتفاقات مهمی رقم بخورد.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: امیدواریم از فضا و شرایطی که پیش آمده، بتوانیم برای توسعه کشور استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ / ۰۸:۱۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93051707803
  • خبرنگار :