نایب رییس مجلس شورای اسلامی:

کشور ما نیازمند مجموعه‌هایی مانند جهاد دانشگاهی است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط امروز کشور، نیازمند نهادها و مجموعه‌هایی هستیم که کارکردی در اندازه جهاد دانشگاهی داشته باشد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط امروز کشور، نیازمند نهادها و مجموعه‌هایی هستیم که کارکردی در اندازه جهاد دانشگاهی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد، شب گذشته در مراسم سی وچهارمین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی که در محل سالن همایش‌ پژوهشگاه رویان برگزار شد با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی از جهاد دانشگاهی به عنوان یک فرهنگ یاد کرده‌اند، گفت: این موضوع می‌تواند پشتوانه با ارزشی برای این نهاد کلیدی باشد.

وی افزود: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری جهاد دانشگاهی یک نهاد نیست و یک فرهنگ است. بنابراین ما باید بررسی کنیم که در سال اقتصاد و فرهنگ چه تعداد می‌توانیم جهاد دانشگاهی خلق کنیم.

ابوترابی فرد با بیان این که جهاد دانشگاهی در حوزه‌های تولید دانش، تبدیل دانش به فناوری و تجاری سازی علم درخشیده است، تاکید کرد: مقام معظم رهبری این نهاد را بیش از سایر نهادهای جوشیده از انقلاب همگام با واقعیتهای انقلاب می‌بینند و بر استحکام بخشیدن بر این اصول تاکید دارند تا این نهاد همچنان به عنوان یک نهاد بالنده و فرهنگی باقی بماند.

ابوترابی نیروهای فعال در جهاد دانشگاهی را از ارکان کلیدی این نهاد دانست و گفت: این نیروها نقش تعیین کننده‌ای را در فعالیتهای جهاد دارا هستند که امیدواریم از این پس نیز توفیق خدمت به مراتب برتر نسبت به گذشته را داشته باشند.

وی در ادامه گفت: بنابر فرموده رهبری، یکی از نهادهایی که کشور در جهت دستیابی به مرزهای علم و تجاری سازی، بدان امید بسته است جهاد دانشگاهی است که در واقع این موضوع وظیفه سنگینی است که جهاد دانشگاهی باید به آن توجه کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که دانش نمی‌تواند بریده‌ای از ایمان و عقیده باشد، اظهار کرد: دانش تنها راه رسیدن به حقیقت ایمان و معرفت است و اهل دانش و علم اهل معرفت هستن و در جهاد دانشگاهی، علم، عقیده، ایمان، ارزشهای انسانی و انقلابی در در هم تنیده شده است.

ابوترابی متذکر شد: باید توجه داشت که یک نهاد علمی بی‌اعتنا به ارزشها، مورد انتظار جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی به جهادگران توصیه کرد در فراز و نشیب‌های سیاسی رنگ نبازند چرا که این همت و عزم در جهاد دانشگاهی باید به صورت برجسته متبلور بماند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف موجود همیشه نگاه به خود داشته باشیم چرا که نگاه به بیرون و غفلت از خویش اساس همه مصائب است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 93051607531
  • خبرنگار :