نایب رئیس کمیسیون بهداشت:

شناسایی فرصت‌های تحقیق، مأموریت آینده جهاددانشگاهی باشد

نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی در بحث سلول‌درمانی، پرورش جنین در محیط مصنوعی، فعالیت‌های علمی و پزشکی پژوهشگاه رویان و... اقدمات مطلوب و موفقی داشته است، گفت: شناسایی فرصت‌های تحقیق، باید مأموریت آینده جهاددانشگاهی باشد.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی در بحث سلول‌درمانی، پرورش جنین در محیط مصنوعی، فعالیت‌های علمی و پزشکی پژوهشگاه رویان و... اقدمات مطلوب و موفقی داشته است، گفت: شناسایی فرصت‌های تحقیق، باید مأموریت آینده جهاددانشگاهی باشد.

عبدالرحمان رستمیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، افزود: جهاددانشگاهی یکی از نهاد‌هایی است که توانسته جوانان علاقه‌مند را جمع کند، جهاددانشگاهی با جذب متخصصین و نخبگان علمی، پژوهشی و تحقیقاتی در خود، توانسته است سهم بسیار زیادی در پیشرفت علمی و پژوهشی کشور داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تا قبل از آغاز فعالیت جهاددانشگاهی، یک بستر مناسبی برای پیشرفت علمی و تحقیقاتی در کشور وجود نداشت، اما جهاددانشگاهی توانست این بستر را فراهم کند، شناسایی ظرفیت‌ها و بستر‌های تحقیقاتی و فعالیت در این زمینه، مأموریت اصلی جهاددانشگاهی است.

نماینده مردم دامغان و عضو مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس همچنین خواستار فعالیت گسترده و جدی جهاددانشگاهی در شناسایی فرصت‌ها و اولویت‌های تحقیقاتی و پژوهشی در شهرستان‌ها شد و ادامه داد: به عنوان مثال، شهرستان دامغان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار زیادی در بخش‌های کشاورزی و دامداری است، جهاددانشگاهی می‌تواند با انجام طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی، این فرصت‌ها، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها را شناسایی کند.

رستمیان جذب نخبگان و متخصصین علمی، پژوهشی و تحقیقاتی از سوی جهاددانشگاهی را نیز بسیار ضروری و مفید دانست و گفت: ما نمی‌خواهیم جهاددانشگاهی سرعت و شتاب داشته باشد، ما می‌خواهیم جهاددانشگاهی وارد محیط‌های عملیاتی شود و یک فرصت را به محصول تبدیل کند.

وی تأکید کرد: ثروت آفرینی، جذب جوانان و نخبگان علمی و پژوهشی کشور و فعالیت در بستر‌های فناوری از ویژگی‌های بارز و مفید جهاددانشگاهی است، امیدواریم حمایت‌ها از مجموعه علمی و پربار جهاددانشگاهی به گونه‌ای باشد که بتواند به خوداتکایی برسد.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک فرارسیدن 16 مرداد، سالروز تشکیل جهاددانشگاهی به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، گفت: وقتی روزی به نام نهادی نامگذاری می‌شود، فرصتی برای ارزیابی عملکردها، پایش و معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های آن مجموعه است، در این روز باید حمایت‌ها به گونه‌ای حمایت صورت گیرد تا ایجاد انگیزه را به همراه داشته باشد.

رستمیان افزود: جهاددانشگاهی یک نهادی انقلابی و برخواسته از انقلاب است، یک حرکت خودجوش و نتیجه خودباوری‌های پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ / ۰۷:۵۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93051607466
  • خبرنگار :