یک نماینده مجلس مطرح کرد

جهاددانشگاهی محرکی بزرگ برای خلق دستاوردهای علمی است

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: حرکت جهاددانشگاهی محرک ایجاد دستاورد بزرگ علمی در کشور است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: حرکت جهاددانشگاهی محرک ایجاد دستاورد بزرگ علمی در کشور است.

داوود محمدی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قزوین، اظهار کرد: جهاددانشگاهی در کشور برخاسته از گفتمان انقلاب اسلامی است که یکی از مهم‌ترین نیازهای حال حاضر کشور و انقلاب اسلامی نیز حرکت بر مبنای نگاه جهادی است.

نائب‌ رئیس کمیسیون اصل نود افزود: جهاد دانشگاهی یک نهاد و نیروی جهادی می‌باشد که در عرصه علم و تکنولوژی خدمات ارزشمندی را به کشور ارائه کرده است.

محمدی با اشاره به اینکه حرکت جهادی جهاددانشگاهی باید مورد توجه همه مسئولان کشور قرار گیرد اضافه کرد: تلاش جهاددانشگاهی در فرآیند تبدیل علم به ثروت و کاربردی کردن علوم و مباحث تئوریک برجسته بوده و توانسته است نقش ارزشمندی در این حوزه ایفا کند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی کشف داروهای کمیاب و درمان بیماری‌های ناعلاج، اهتمام به علوم نانوتکنولوژی و علوم پیشرفته را اوج حرکت رو به رشد جهاد در توسعه علم در کشور دانست.

وی با اشاره به تلاش برای بومی‌سازی دستاوردهای علمی، تجاری‌سازی علوم را از دیگر اقدامات ارزشمند جهاد دانشگاهی ذکر و تأکید کرد: حرکت جهادی دستاوردهای بزرگی برای کشور داشته است که باید به دنبال تثبیت و استمرار آن باشیم.

محمدی تصریح کرد: باید از سیاسی کردن هرگونه نگاه علمی و تخصصی درکشور پرهیز شود و نگاه تخصصی به مسائل علمی در کشور وجود داشته باشد.

این نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نگاه سیاسی در مباحث علمی را آفتی برای توسعه علم در کشور برشمرد.

نائب‌ رئیس کمیسیون اصل نود با بیان اینکه ایجاد تحرک علمی از مهم‌ترین دستاوردهای جهاددانشگاهی است درپایان یادآور شد: این نهاد مقدس باید بتواند دستاوردهای عظیم خود را با تعامل در حوزه صنعت تجاری‌سازی کرده تا نتایج آن در جامعه مشاهده شود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ / ۰۷:۵۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93051607465
  • خبرنگار :