زخمی شدن 5 میانجیگر آتش‌بس در عرسال لبنان/شورای امنیت حمله به نیروهای ارتش را محکوم کرد

در پی وقوع درگیری‌ها میان نیروهای ارتش لبنان و افراد مسلح در شهرک "عرسال" پنج تن از اعضای هیات علمای مسلمین این کشور که برای اجرایی کردن توافق آتش‌بس به این منطقه رفته بودند، زخمی شدند.

در پی وقوع درگیری‌ها میان نیروهای ارتش لبنان و افراد مسلح در شهرک "عرسال" پنج تن از اعضای هیات علمای مسلمین این کشور که برای اجرایی کردن توافق آتش‌بس به این منطقه رفته بودند، زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع لبنانی اعلام کردند: پس از وقوع درگیری‌های شدید میان ارتش لبنان و افراد مسلح در شهرک "عرسال" واقع در شرق لبنان، اعضایی از هیات علمای مسلمانان لبنان از جمله سالم الرافعی، و نبیل الحلبی وارد عرسال شدند تا آتش بس 48 ساعته میان دو طرف را اجرایی کنند.

به گزارش منابع، در پی ورود این اعضا به عرسال، پنج تن از آن‌ها به ضرب گلوله تروریست‌ها زخمی شدند.

براساس آتش بس صورت گرفته که از ساعت شش روز دوشنبه آغاز شد تروریست‌ها باید به مدت 48 ساعت از پایگاه‌های نظامی خود عقب نشینی و به غیرنظامیان و زخمی شدگان اجازه خروج از شهرک را بدهند.

در پی درگیری‌ها میان ارتش لبنان و افراد مسلح، 15 تن از نیروهای ارتش کشته، شش تن زخمی و 22 تن دیگر مفقود شدند. همچنین در درگیری‌های روز دوشنبه سه کودک لبنانی به شهادت رسیدند.

در همین راستا شورای امنیت حملات تروریست‌ها به ارتش لبنان در عرسال را محکوم و حمایت خود از نیروهای مسلح این کشور در مبارزه با تروریسم را اعلام کرد.

اعضای شورای امنیت همچنین از پارلمان لبنان خواستند هر چه سریعتر اقدامات لازم برای انتخاب رئیس جمهور آتی را اتخاذ کنند.

این اعضا همچنین از تمامی طرف‌های لبنانی خواستند وحدت ملی را حفظ کرده و به سیاست لبنان که خواهان دور بودن از بحران سوریه و عدم مداخله در آن است، احترام بگذارند.

از سوی دیگر، کابینه لبنان روز دوشنبه نشستی را با هدف بررسی اوضاع امنیتی عرسال برگزار کرد و دولت اعلام کرد که تجاوز افراد مسلح جبهه النصرة و داعش به نیروهای ارتش بدون مجازات باقی نخواهد ماند.

تمام سلام، نخست وزیر لبنان نیز در این نشست تاکید کرد که هیچ گونه توافق سیاسی با "تندروها" وجود نخواهد داشت.

سلام خاطرنشان کرد: تنها راه حل برای مقابله با تروریست‌ها این است که آن‌ها از عرسال عقب نشینی کنند.

وی گفت: دولت تصمیم گرفته تا تمامی موسسات را برای دفاع از کشور بسیج کند.

همچنین "اتحادیه جمعیت‌های امداد رسان لبنان" خواهان گشودن گذرگاهی انسانی و با نظارت نیروهای امنیتی برای ارسال مواد غذایی و پزشکی به شهرک عرسال شد.

اعضای این اتحادیه همچنین بر لزوم انتقال زخمی شدگان به بیمارستان تاکید و اعلام کردند: عدم اجازه دادن به خروج غیرنظامیان سوری از شهرک عرسال اقدامی غیرانسانی است.

مسئولان بیمارستان "الرحمة" در عرسال نیز خواهان کمک رسانی فوری به زخمی شدگان در این شهرک شدند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93051406232
  • خبرنگار : 71516