/16مرداد، سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی/

سهم جهاددانشگاهی در خودکفایی علمی کشور قابل تقدیر است

‌مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام گفت: جهاددانشگاهی به عنوان مولود انقلاب اسلامی، فرهنگ جهادی را وارد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کرد.

‌مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام گفت: جهاددانشگاهی به عنوان مولود انقلاب اسلامی، فرهنگ جهادی را وارد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر "شمس‌الله سراج" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، جهاد دانشگاهی را متشکل از دو واژه جهاد و دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی مفهوم مقدس جهاد را وارد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کرد و دانشگاهیان را با مفهوم مقدس جهاد در عرصه‌های علمی و فرهنگی آشنا ساخت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام جهاد دانشگاهی را حلقه مفقوده بین فرهنگ انقلابی و دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: نمونه بارز فعالیت‌های جهاد دانشگاهی تاسیس موسسه رویان، در مباحث علمی شبیه‌ سازی و نانو و پژوهشکده‌های علوم مختلف بوده است که سهمی بزرگ در خودکفایی علمی کشور داشته‌اند.

سراج با بیان اینکه جهاددانشگاهی هنوز تمام نیروهای بالقوه خود را به مرحله عمل نرسانده است، تصریح کرد: جهادگران جهاد دانشگاهی باید به مجهولات فکر کنند و تمام تلاش خود را به کار گیرند تا قله‌های علم و دانش را فتح کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام جهادگران جهاددانشگاهی را نیروهایی کم توقع دانست که علی‌رغم مشکلات معیشتی، در راه اعتلای فرهنگ و علم در دانشگاه‌ها مشغول فعالیت هستند.

مسئول دفتر نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانئشگاه‌های استان ایلام ابراز امیدواری کرد با توجه ویژه دولت، به این نهاد انقلابی بیش از پیش شاهد اعتلای فرهنگ‌سازی این نهاد در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی توسط جهادگران این نهاد انقلابی باشیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 93051104225
  • خبرنگار :