حملات غزه و نگرانی پایتخت‌های اروپا از بازگشت موج یهودستیزی

همزمان با موج گسترده اعتراضات علیه حملات رژیم صهیونیستی به غزه اکنون رهبران اروپا از افزایش احساسات یهودستیزی و ضد اسرائیلی در پایتخت‌هایشان نگرانند.

همزمان با موج گسترده اعتراضات علیه حملات رژیم صهیونیستی به غزه اکنون رهبران اروپا از افزایش احساسات یهودستیزی و ضد اسرائیلی در پایتخت‌هایشان نگرانند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تلگراف، این اعتراضات هشدارها مبنی براینکه احساسات ضدیهود و یهود ستیزی در حال بازگشت به اروپاست را افزایش داده است.

معترضان در فرانسه به کنیسه‌ها حمله کرده، پنجره‌ مغازه‌هایی را که صاحبانشان یهودی هستند، خرد کرده و آنجا را به آتش کشیده‌اند. از سوی دیگر یهودیان در خیابان‌های برلین نیز مورد حمله قرار گرفته‌اند.

این اعتراضات به شبکه‌های اجتماعی نیز کشیده شده و در صفحه فیس بوکی که در چند روز گذشته به نام "انقلاب‌های جوان فرانسه" راه اندازی شده اسامی، تصاویر و آدرس‌هایی از 32 یهودی مستقر در فرانسه را منتشر کرده و اعضای این صفحه اجتماعی را تشویق کرده تا این 32 تن را مورد هدف قرار دهند.

در سه هفته اخیر تعداد گروه‌های ضد یهودی عضو فیس بوک و همچنین انتشار پیام‌های یهودستیزی در این شبکه اجتماعی افزایش یافته است.

براساس داده‌های تحلیل‌گران از زمان آغاز "آستانه عملیات حفاظتی" تعداد منتشر شدن عبارت "یهودی‌های کثیف" در توییتر افزایش یافته است.

در چند روز اخیر میانگین توییت‌های روزانه که شامل عبارت توهین آمیز به یهودیان بود به طور میانگین چهار توییت برآورد شده است. اما در این هفته این رقم به حدود 60 توییت در روز افزایش یافته است.

بازی دوستانه فوتبال میان تیم مکابی اسرائیل و یک تیم فرانسوی در اتریش پس از آنکه معترضان به زمین فوتبال و بازیکنان حمله کردند لغو شد. کاپیتان تیم مکابی در دفاع از بازیکنان تیمش گفت: ما هیچ چاره‌ دیگری جز دفاع از خودمان نداشتیم.

یعقوب هدس هاندلزمان، سفیر اسرائیل در آلمان نیز مدعی شده که اعتراضات علیه اسرائیل یک "ائتلاف غیرمقدس" میان حامیان اسلام و نئونازی و چپ‌گرایان افراطی را به وجود آورده است.

اما این حملات یهودستیزی محدود به جامعه مهاجران نمی‌شود.

ورنر مروز، یکی از سیاستمداران محلی در ساکسونی سفلی پس از آنکه متنی را در صفحه فیس بوکش در واکنش به حملات انتقام جویانه از یک پسر فلسطینی در بیت المقدس منتشر کرد مجبور شد تا از حزب حاکم آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان استعفا دهد.

وی در این پیام خود یهودیان را کثیف خوانده بود.

فرانسه بعد از اسرائیل و آمریکا بزرگترین جمعیت یهود در جهان را دارد. اما تعداد یهودیان فرانسه که به اسرائیل مهاجرت می‌کنند در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته و در سال 2013 میلادی به 70 درصد رسیده است.

هزاران مامور پلیس در شهرهای سراسر اروپا مستقر شده‌اند برای مثال تنها در برلین 1500 مامور پلیس در سراسر شهر هستند و مقامات پاریس برگزاری راهپیمایی‌های برنامه‌ریزی شده را ممنوع کرده‌اند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۵ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 93050502438
  • خبرنگار : 71477