بان کی مون بار دیگر توقف حملات به غزه را خواستار شد

دبیرکل سازمان ملل متحد در یک کنفرانس مطبوعاتی توقف فوری حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه را خواستار شد.

دبیرکل سازمان ملل متحد در یک کنفرانس مطبوعاتی توقف فوری حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد که به منظور تلاش برای انعقاد توافقنامه آتش‌بس به مصر سفر کرده است، در این کنفرانس خبری گفت: خشونت باید متوقف شود. این خشونت باید همین حالا متوقف شود.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه گفت: از همه طرف‌های درگیری می‌خواهم بدون قید و شرط خشونت را متوقف کنند و به گفت‌وگو بازگردند.

پیش از این بان کی مون تجاوز فجیع رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در منطقه شجاعیه در نوار غزه را محکوم کرده و از تمامی طرف‌های درگیر خواسته بود، به قوانین بین‌المللی پایبند باشند تا هرچه سریعتر آتش‌بس در نوار غزه برقرار شود.

شمار شهدای فلسطین طی 15 روز جنگ تاکنون به 515 تن و تعداد زخمی‌ها به 3500 تن افزایش یافته است.

سخنگوی رسانه‌ای صلیب سرخ اعلام کرده که نابسامان بودن اوضاع امنیتی چالش بزرگی را در مقابل هیأت‌های کمک‌رسان برای ارسال کمک‌ها به نوار غزه به‌ وجود می‌آورد و تعداد کسانی که نیازمند کمک هستند، رو به افزایش است.

دبیرکل سازمان ملل گفت: اصرار بر مواضع سابق نمی تواند به کشتارها پایان دهد و باعث بدتر شدن اوضاع کنونی خواهد شد. خونریزی ها در نوار غزه ادامه دارد و باید به مردم این منطقه کمک کرد. باید به یک راه حل برای نجات غزه رسید و بازسازی این منطقه را از سرگرفت.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳۱ تیر ۱۳۹۳ / ۰۰:۵۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93043117542
  • خبرنگار : 71417