ضرورت شرکت نیروهای مهدکودک‌ها در دوره‌های آموزشی ارتقای دانش و مهارت

‌کارشناس مسوول امور مهدهای کودک خراسان شمالی گفت: مهدکودک‌ها موظفند که نیروهای انسانی خود را در دوره‌های آموزشی ‌ارتقای دانش و مهارت مدیران و مربیان شرکت دهند.

‌کارشناس مسوول امور مهدهای کودک خراسان شمالی گفت: مهدکودک‌ها موظفند که نیروهای انسانی خود را در دوره‌های آموزشی ‌ارتقای دانش و مهارت مدیران و مربیان شرکت دهند.

زهرا زمانی فر در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی بیان کرد: استان دارای 248 مهد کودک است که از این تعداد 105 مهدکودک در شهر وجود دارد.

وی ادامه داد: پنج هزار و88 کودک در مهدهای شهری و سه هزار و61 کودک در مهدهای کودک روستایی نگهداری می‌شوند‌.

زمانی فر توضیح داد: دادن مجوز به شخص متقاضی راه‌اندازی مهد کودک مراحلی دارد که باید شخص متقاضی آن مراحل را طی کند.

وی از جمله شرایط دادن مجوز برای راه اندازی مهد کودک را داشتن مدرک لیسانس بیان کرد و افزود: افرادی که داری مدرک مرتبط با مهدکودک هستند همچون روان شناسی، علوم اجتماعی‌، علوم تربیتی و کودک یاری در اولویت هستند.

زمانی فر گفت: پس از تایید متقاضی از سوی بهزیستی، موافقت اصولی با اعتبار یک ساله برای راه‌اندازی مهدکودک داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طی این یک سال به فرد متقاضی اجازه داده می‌شود که تجهیزات، نیرو و مکان مناسب را برای دریافت پروانه فعالیت سه ساله تامین کند.

زمانی فر یادآورشد: فرد متقاضی راه اندازی مهدکودک باید تاییدیه از سوی اداره بهداشت، نیروی انتظامی، ترافیکی و ایمنی و نیروی انسانی نیز داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه به تناسب تعداد نیروی انسانی و فضا، مجوز ظرفیت نگهداری کودک به مهدکودک‌ها داده می‌شود، افزود: هر 15 نوزاد باید یک مربی و کمک مربی و هر 20 کودک نوباوه یک مربی داشته باشد.

زمانی فر در رابطه با تعداد ظرفیت کودک برای هر مهدکودک ادامه داد: با توجه به نوع ساختمان برای به ازای هر سه متر مربع یک شیرخوار، دو متر مربع یک کودک دو تا سه سال و یک مترمربع یک کودک سه تا شش سال مجوز داده می‌شود.

وی یادآور شد: پس از فعالیت مهدکودک همچنان نظارت دوره‌ای سازمان بهزیستی از این اماکن وجود دارد.

زمانی فر گفت: مهدهای کودک حد‌اقل دو مرتبه در طول سال باید بازدید شوند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ تیر ۱۳۹۳ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 93042413932
  • خبرنگار :