یک استاد معارف:

داعش، هیچ نسبتی با مسلمانان ندارند

یک استاد گروه معارف دانشگاه ارومیه گفت: گروهک تروریستی داعش به‌نام دین و با ادعای مسلمانی درصدد نابودی ارزش‌های اسلامی هستند.

یک استاد گروه معارف دانشگاه ارومیه گفت: گروهک تروریستی داعش به‌نام دین و با ادعای مسلمانی درصدد نابودی ارزش‌های اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام سجاد اسماعیل‌نژاد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی، با اشاره به جنایت‌های غیر‌انسانی گروهک‌های تکفیری در کشورهای همسایه، افزود: گروهک تکفیری داعش با ادعای مسلمانی و با نام اسلام بر اسلام ضربه می‌زند.

وی در ادامه افزود: متأسفانه گروهک تکفیری داعش اخیراً در کشورهای همسایه ایران اسلامی نظیر سوریه و عراق استقرار یافته و با اقدامات جنایت‌کارانه و وحشی‌گرایانه درصدد ایجاد اختلاف بین مسلمانان، ادیان و مذاهب هستند.

اسماعیل‌نژاد، بیان‌ کرد: گروهک تکفیری داعش که ادعای تشکیل حکومت اسلامی به خلافت ابوبکر بغدادی را دارد، هیچ نسبتی با مسلمانان به‌خصوص اهل سنت ندارند به‌طوری که برخی از علمای عادل اهل سنت نیز به صراحت اعلام کرده‌اند که این گروهک زاده اتاق فکر استکبار جهانی و آمریکای غاصب است.

وی به تأثیر اقدامات جنایت‌کارانه و وحشی‌گرایانه گروهک داعش بر صلح و امنیت بین‌المللی اشاره کرد و افزود: این فرقه درصدد معرفی دین اسلام با چهره‌های منفی و دور از منطق به جهانیان هستند و با مخدوش کردن افکار جهانی برای رسیدن به اهداف پلید خویش فعالیت می‌کنند.

اسماعیل‌نژاد‌ اظهار کرد: فرقه داعش تمام تلاش خود را برای ناامن کردن منطقه خاورمیانه می‌کند و این در حالی است که در بین خودشان اختلاف و کشمکش بر سر ریاست دارند.

استاد گروه معارف دانشگاه ارومیه در پایان گفت: به برکت ماه مبارک رمضان و روزه‌داری مسلمانان جهان که بیان‌گر وحدت مسلمانان جهان اسلام است، مؤمنین باید بیش از پیش با افزایش آمادگی و آگاهی لازم برای معرفی چهره واقعی دین اسلام تلاش کنیم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ تیر ۱۳۹۳ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 93041609544
  • خبرنگار :