آقامحمدی: مهمترین هدف حکومت برقراری عدالت است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تنها چیزی که در حکومت مهم است و باید به آن پرداخته شود، مبارزه با ظلم و برقراری حق و عدالت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تنها چیزی که در حکومت مهم است و باید به آن پرداخته شود، مبارزه با ظلم و برقراری حق و عدالت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه همدان، "علی آقامحمدی" در جلسه شورای اداری استان همدان که به مناسبت بزرگداشت سالگرد دهمین سال سفر مقام معظم رهبری به همدان برگزار شده بود، با بیان این مطلب گفت: مهمترین هدف حکومت اسلامی برقراری عدالت است. حکومت جذابیتی ندارد. حکومت وبال است و در داخل حکومت، گاهی بسیاری از عوامل حکومت برای مردم گرفتاری ایجاد می کنند. تنها چیزی که در حکومت مهم است، یکی مبارزه با ظلم و دیگری برقراری حق و عدالت است.

وی اظهار کرد: همه برای برقراری عدالت و رفع ظلم تلاش می کنیم. همه معتقد و منتظر آمدن امام زمان(عج) هستیم ، نمی توانیم که دشمن امام زمان را قبول داشته باشیم. آمریکا دشمن واقعی اسلام است. کسی که این همه ظلم و جور و گناه و آلودگی و ضدیت با قرآن و اسلام را ترویج می کند، آمریکاست. دشمن دشمن است و ماهیت دشمن هیچ گاه عوض نمی شود.

وی در ادامه با اشاره به هدف بعدی حکومت در رابطه با برقراری عدالت، افزود: بعد از سفر مقام معظم رهبری یکی از مهمترین طرح هایی که در استان همدان مصوب و آغاز شد و همچنان ادامه دارد و می تواند تا زمان از بین رفتن فقر و تبعیض هم دنبال شود، طرح توانمندسازی بود که در آن، بیش از 10 درصد مساحت شهر همدان در یک نقشه پذیرفته شد و قرار شد وضعیت آن به طور اساسی تغییر پیدا کند.

آقامحمدی با تاکید بر این‌که طرح توانمندسازی برای به ثمر نشستن باید توسط خود مردم و حمایت دولت انجام شود، اظهار کرد: تنها راه برقراری عدالت، اجرای این طرح توسط خود مردم است تا فقر و تبعیض و محرومیت ها از بین برود و این یعنی حرکت دادن مردم به سمت عدالت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این‌که اگر ما مشکلات جامعه را رها کنیم، این مشکلات و گرفتاری ها نهایتا برای حکومت وبال و گرفتاری می شود و به جان جامعه می افتد، خاطرنشان کرد: اگر کسی به مردم توجه نکند و برای حل مشکلات آنها تلاش نکند و آنها را ولی نعمت خود نداند، به جایی نمی رسد.

وی با تاکید بر رشد و پیشرفت واقعی گفت: آن رشد و پیشرفتی قابل قبول و بهترین است که در راه رسیدن به آن، همه مشکلات و گرفتاری ها را جمع کند و از بین ببرد. توسعه واقعی با برقراری عدالت و حل مشکلات مردم برقرار می شود و اتفاق می افتد.

آقامحمدی ادامه داد: گاهی ما قدر کسانی که در کنار آنها هستیم را نمی دانیم و چون محضر را درک نمی کنیم از بسیاری از نعمات محروم می مانیم. حکومت اسلامی و حکومت ولایت فقیه و کسی که در مقام ولایت منصب می گیرد، مقامی است که همه آرزوی زیارت ایشان را دارند و ما باید همیشه قدردان و شکرگزار آن باشیم.

وی یکی از گرفتاری‌های انسان ها را خودکم بینی دانست و گفت: خودبزرگ بنی هم مثل خودکم بینی مشکل بزرگی است. وقتی انسان ارزش خودش را نمی‌داند، شاکر هم نمی‌تواند باشد و در نتیجه بهره و استفاده‌ای هم نخواهد برد.

مشاور امور اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، افزود: شُکر از خلق خدا و سپاسگزار بودن، انسان را به همه جا می رساند و صلوات بهترین و بزرگ ترین شکری است که به ما یاد داده اند.

وی خاطرنشان کرد:حال اگر ما بخواهیم شکر این را به جای بیاوریم که مقام عظمای ولایت به استان ما تشریف آورده اند و چندین روز با ما زندگی کرده اند و برای استان ما وقت گذاشته اند، وقتی که شکرگزار این سفر و برکات آن می شویم، خود را به واسطه این شکرگزاری در حکومت شریک می کنیم. گاهی خیلی ها اشتباه می کنند و نمی دانند که وقتی در حکومت شریک می شوند، اعمال و رفتار آنها چقدر تغییر می کند و چقدر ثواب و خیرات برایشان اتفاق می افتد؛ چراکه شکرگزاری، شراکت در همه اعمال حکومت است و در تمام اعمال انسان ثواب و برکت ایجاد می کند.

آقامحمدی افزود: اگر ما در همه عمر خود کار و تلاش کنیم، مگر به چند نفر می توانیم کمک کنیم و خدمات رسانی کنیم؟ در صورتیکه در ورود در حکومت و شریک شدن در حکومت می توانیم به میلیون ها انسان خدمت کنیم و خیرات برسانیم.

وی با اشاره به این‌که انسان از مسئولیت خدمت و حکومت باید حداکثر بهره و استفاده را ببرد، افزود: خود خدمت است که به تنهایی ارزش کار و تلاش را دارد. کار زیاد هم هیچ ربطی به سن و سال ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، انگیزه را مهمترین عامل کار و تلاش برای خدمت به خلق خدا دانست و تصریح کرد: انگیزه باعث حرکت و تعالی می شود، چرا که فرصت زیاد نیست و هر لحظه فرصت ما برای خدمت کردن در حال تمام شدن است.

آقامحمدی در ادامه با اشاره به پیشنهاد استاندار همدان مبنی بر معین کردن روزی در طول سال برای دیدار نمایندگان اقشار مختلف مردم استان با مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم که یکی از روزهای مورد نظر برای تجدید دیدار مردم استان همدان با معظم له انتخاب شود.

وی افزود: دین برای این است که چشم ما را به هستی باز کند تا بتوانیم واقعیت هستی را بهتر درک کنیم. باید در زندگی خود هم شکر خدا را به جای بیاوریم و هم شکر خلق خدا را داشته باشیم. به خلق خدا خدمت کنیم و بدهکاری و کم کاری نسبت به آنها نداشته باشیم و این خیلی مهم است.

وی اظهار کرد: تمام دغدغه مقام معظم رهبری این است که جایی و نسبت به کسی کوتاهی نکرده باشند. تمام مراقبت ایشان با این همه خدمت و این همه سال کار و تلاش این است که جایی بدهکاری نداشته باشند؛ چرا که خدمت یک چیز است و کوتاهی یک چیز دیگر.

مشاور امور اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر این‌که باید در همه لحظات شکرگزار خدا و خلق خدا باشیم، گفت: همه تلاش شیطان این است که ما شکر خدا را به جا نیاوریم.

وی در پایان اضافه کرد: مردم همدان مردم خوب، پاک و خدمتگذاری هستند و این سرزمین، سرزمین خوبی است و عالمان و آثار بسیار خوبی دارد. هر گوشه همدان هزاران نعمت دارد و سال‌ها باید شکر این همه نعمت را به جای آورد. باید قدر نعمت ارزشمند وحدت و برکت سفر مقام معظم رهبری به همدان را بدانیم و اثرات آن را در زندگی خود حفظ دهیم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ تیر ۱۳۹۳ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 93041609467
  • خبرنگار :