نخستین نشست پارلمان جدید عراق فردا برگزار می‌شود

در حالی که قرار است فردا (سه شنبه) نخستین نشست پارلمان جدید عراق برگزار شود، ائتلاف الوطنیه به رهبری ایاد علاوی اعلام کرد که در این نشست مشارکت نخواهد کرد.

در حالی که قرار است فردا (سه شنبه) نخستین نشست پارلمان جدید عراق برگزار شود، ائتلاف الوطنیه به رهبری ایاد علاوی اعلام کرد که در این نشست مشارکت نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز،‌ حاتم حطاب، عضو ائتلاف الوطنیة عراق که ایاد علاوی، رهبری آن را برعهده دارد در گفت‌وگویی تاکید کرد: روند سیاسی در کشور تکرار همان اشتباهات گذشته است و تنها بر توزیع منصب‌ها از طریق سهمیه بندی تکیه دارد و منتظر تصمیمات کشورهای همجوار می‌ماند.

وی ضمن تاکید بر اینکه ائتلاف الوطنیه در نخستین نشست پارلمان مشارکت نخواهد کرد، از تمامی شرکای دیگر خواست در این نشست حضور نیابند.

براساس دستور صادره از دفتر ریاست جمهوری عراق پارلمان جدید نخستین نشست خود را روز سه شنبه برگزار خواهد کرد.

در همین راستا ابراهیم الجعفری، رئیس ائتلاف اتحاد ملی عراق بر لزوم مشارکت کارآمد در نخستین نشست پارلمان جدید تاکید کرد.

وی در دیدار با عبداللطیف رشید و نجم الدین کریم، دو تن از رهبران حزب اتحادیه میهنی کردستان که جلال طالبانی، رئیس جمهوری عراق رهبری آن را برعهده دارد بر لزوم همکاری تمامی طرف‌ها در دولت جدید و لزوم حفظ وحدت ملی و مشارکت سازنده در نخستین نشست پارلمان جدید تاکید کرد.

از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی از این است که ائتلاف اتحاد ملی احتمالا از میان عادل عبدالمهدی، احمد الجلبی و ابراهیم الجعفری یکی را به عنوان نامزد خود برای تصدی پست نخست وزیری معرفی می‌کند.

همچنین عدنان مفتی، عضو حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق اعلام کرد که این حزب در نشست فردای پارلمان شرکت خواهد کرد.

وی افزود: زمانی که نخست وزیر انتخاب شود ما باید برای انتخاب رئیس جمهور عراق با هم به گفت‌وگو و مشورت بپردازیم.

در همین راستا هیات سازمان ملل در عراق در بیانیه‌ای از تمامی نمایندگان و طرف‌ها خواست تا در نشست نخست پارلمان جدید حضور یابند.

در این بیانیه تاکید شده است: تمامی رهبران عراق باید منافع ملت و کشور خود را بر هر چیز دیگری ترجیح بدهند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ تیر ۱۳۹۳ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93040905224
  • خبرنگار : 71516