تشکیل «یاوران نماز» افزایش آگاهی مردم نسبت به آثار نماز را موجب می‌شود

کارشناس فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز گیلان، چشم انداز تشکیل یاوران نماز را تلاش در جهت تحقق آیه کریمه «الَّذِینَ إِن مَّکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ » دانست.

کارشناس فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز گیلان، چشم انداز تشکیل یاوران نماز را تلاش در جهت تحقق آیه کریمه «الَّذِینَ إِن مَّکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ » دانست.

سیدصادق حجازی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، با اشاره به تعریف سازمان مردم‌نهاد (NGO) اظهار کرد: سازمان مردم نهاد به تشکل هایی اطلاق می‌شود که توسط گروهی از اشخاص حقیقی، غیر حکومتی، به صورت داوطلبانه با رعایت مقررات مربوط تاسیس شده و غیر انتفاعی، غیر سیاسی و عضوپذیر است.

وی با اشاره به کارکرد و عناوین سازمان های مردم‌نهاد (NGO) افزود: هر موسسه یا بنیاد غیردولتی با توجه به نیاز اعضای خود، موضوع فعالیت مشخصی را با موضوعاتی همچون دین، آموزش، بهداشت، محیط زیست، اشتغال، فرهنگ، هنر، جوانان، کودکان، زنان، سالمندان و با موضوعات تخصصی و علمی پی می ‌گیرد.

حجازی با اشاره به تشکیل یاوران نماز، تصریح کرد: گروهی نمازباور، باانگیزه، با دغدغه و دلسوز و توانمند در عرصه های مختلف علمی، تبلیغی، فرهنگی، اجتماعی و غیره که یا خود به طور مستقیم در عرصه توسعه و ترویج فرهنگ نماز فعالیت داوطلبانه و غیرانتفاعی دارند و یا به طور غیرمستقیم با ارشاد و هدایت فکری سایر گروه ها در برنامه های ترویج فرهنگ نماز مشارکت می کنند.

وی چشم انداز تشکیل یاوران نماز را تلاش در جهت تحقق آیه کریمه «الَّذِینَ إِن مَّکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ » دانست و گفت: افزایش مستمر آگاهی مردم نسبت به آثار، آداب و احکام نماز و نقش ها و مسئولیت‌های خود، اقامه با شکوه نمازهای جمعه و جماعت در جامعه، درونی شدن امر نماز در آحاد جامعه به ویژه نسل نو و کاهش مستمر عوامل تضییع کننده نماز در جامعه در ستاد اقامه نماز مورد توجه قرار می گیرد.

این کارشناس فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز استان گیلان با اشاره به اهداف تشکیل یاوران نماز توسط این ستاد بیان کرد: ترویج و اشاعه فرهنگ نماز و فراگیر کردن این فریضه الهی در همه ابعاد آن توسط گروه های مردمی، جذب، سازماندهی و تربیت نیروهای کارآمد مردمی، ایجاد شبکه مردمی یاوران نماز، ارتقای سطح کمی و کیفی اقامه نماز در جامعه از اهداف ایجاد این تشکل است.

حجازی برنامه های یاوران نماز را در چهار بخش آموزش، تبلیغی و ترویجی، پژوهش ها و فعال سازی و احیای مساجد عنوان کرد و گفت: آموزش ها در دو بخش عمومی و تخصصی با رویکرد دانش افزایی و برگزاری کارگاه های علمی کاربردی است.

وی برنامه های تبلیغی و ترویجی را با رویکرد تبلیغ چهره به چهره، برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری نشست ها و همایش ها ذکر کرد و افزود: پژوهش های یاوران نماز در قالب انجام پژوهش‌ها و مطالعات میدانی، فعالیت در فضای مجازی، تشکیل بانک اطلاعات و سازماندهی و گروه بندی است.

این کارشناس فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز استان گیلان فعال سازی و احیای مساجد را در قالب‌های سخت افزاری به صورت آبادانی فضای فیزیکی مساجد و در قالب های نرم افزاری به صورت برپایی نماز جماعت، برنامه های فرهنگی، آموزشی و تربیتی عنوان کرد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ تیر ۱۳۹۳ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 93040704165
  • خبرنگار :