اعاده طرح آیین دادرسی جرایم نیروهای مسلح به مجلس

یک عضو حقوقدان شورای نگهبان از اعاده طرح آیین دادرسی جرایم نیروهای مسلح و دادرسی الکترونیکی بعلت اشکالات و ایرادت وارد شده به آن در جلسه روز چهارشنبه این شورا به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

یک عضو حقوقدان شورای نگهبان از اعاده طرح آیین دادرسی جرایم نیروهای مسلح و دادرسی الکترونیکی بعلت اشکالات و ایرادت وارد شده به آن در جلسه روز چهارشنبه این شورا به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) سیامک ره‌پیک گفت: این طرح در گذشته ضمیمه آیین دادرسی کیفری بود اما الحاق این دو بخش به آیین دادرسی کیفری ایرادهایی داشت و به مجلس بازگردانده شده بود که مجلس دوباره آن را به صورت طرح به شورای نگهبان ارائه کرد.

وی گفت: این طرح در دو جلسه عادی و یک جلسه فوق‌العاده در شورای نگهبان بررسی شد که روز چهارشنبه در مجموع بررسی آن پایان یافت و اشکالات و ایرادهایی به آن وارد شد؛ در بخش آیین دادرسی جرائم نیروهای مسلح ، ایرادها عمدتاً به صلاحیت‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح مربوط بود که به مجلس اعلام کردیم تا اصلاح شود.

وی افزود: بخش دیگر این طرح مربوط به دادرسی الکترونیکی است که بحث‌هایی درباره بار مالی این بخش از طرح مطرح و مقرر شد با بررسی بیشتر درباره تأمین مالی آن تصمیم لازم گرفته شود.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: با این حال مجموعاً ایرادهایی به این طرح گرفته و به مجلس عودت داده شد تا پس از بررسی بیشتر اشکالات و ایرادهای آن برطرف شود.

وی طرح بیمه بیکاری را از دیگر موضوعات دستور جلسه روز چهارشنبه شورای نگهبان دانست و افزود: این طرح نیز قبلا ً به این شورا آمده بود و اشکال بار مالی داشت که برغم اصلاحات صورت گرفت درباره آن همچنان به نظر شورای نگهبان از نظر تأمین مالی دچار اشکال است و نمایندگان مجلس باید در این باره اظهار نظر روشنتری کنند.

وی گفت: یکی دیگر از موضوعات مطرح در جلسه روز چهارشنبه شورای نگهبان لایحه تعیین حریم حفاظتی امنیتی اماکن و تأسیسات کشور بود که قبلا ً در این شورا مطرح و اشکالاتی به آن گرفته شده بود؛ اشکالات عمده این طرح رفع شده و فقط اشکال مختصری باقیمانده است که به مجلس باز می‌گردد و رفع می‌شود.

ره‌پیک همچنین گفت: چندین موافقتنامه و پروتکل همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مختلف در نشست امروز شورای نگهبان مطرح شد که بخشی از آن تأیید و بخش دیگری به علت لزوم مطالعه بیشتر مقرر شد در جلسات آینده این شورا مطرح و بررسی شود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 93032916105
  • خبرنگار :