نیلی در همایش سیاست‌های پولی و ارزی:

فرصت چندانی برای سعی و خطا در شرایط فعلی اقتصاد نیست

رییس پژوهشکده پولی و بانکی توجه به سال 93 به عنوان نقطه عطف در سیاست‌گذاری اقتصادی کشور را وظیفه خطیری برای تدوین سیاست‌های اقتصادی بیان کرد.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی توجه به سال 93 به عنوان نقطه عطف در سیاست‌گذاری اقتصادی کشور را وظیفه خطیری برای تدوین سیاست‌های اقتصادی بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فرهاد نیلی _ رییس پژوهشکده پولی و بانکی - در آغاز بیست‌و چهارمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی شرایط دشوار اقتصادی کشور را از یکسو و ظرفیت ایجاد شده برای حل چالش‌های اقتصادی کشور را از سوی دیگر حاکی از آن دانست که فرصت چندانی برای سعی و خطا نمانده است.

وی ریل‌گذاری سیاست‌های اقتصادی کشور و راه‌اندازی قطار تولید برای خروج غیرتورمی از رکود را نیازمند عقلانیت، دانش و تجربه دانست و هدف برگزاری این همایش را نیل به این اهداف بیان کرد.

نیلی چهار محور برگزاری همایش را تبیین استراتژی خروج از رکود، الزامات خروج غیرتورمی از رکود، توجه بالا به بازنگری و سیاست‌های پولی و توجه به نقش بنیادین رابطه‌ی بانک و بنگاه بیان کرد.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی افزود: مبانی فرم نقش نظام تامین مالی تولید در پشتیبانی از رکود جلوه‌گر می‌شود.

وی بانک‌محور بودن نظام بانکی کشور را در لزوم ارزیابی سلامت بانک‌های کشور ضروری دانست.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی بیان کرد: تنظیم پیش‌نویس چهار سند سیاستی در دستور کار همایش قرار دارد که ظرف امروز و فردا در چهار نشست سیاستی رونمایی می‌شود. در واقع 26 یادداشت سیاستی معطوف به سیاست‌سازی در این همایش قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 93032513144
  • خبرنگار :