حسینی بوشهری:

کنگره سبط النبی باید افراد را به سیره زندگی امام حسن(ع) نزدیک‌تر کند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: کسی می‌تواند امام حسن(ع) را به عنوان الگوی معرفتی، اخلاقی و انسانی معرفی کند که صفات حضرت را در خود متجلی کرده و عامل به کلام ایشان باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: کسی می‌تواند امام حسن(ع) را به عنوان الگوی معرفتی، اخلاقی و انسانی معرفی کند که صفات حضرت را در خود متجلی کرده و عامل به کلام ایشان باشد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری درباره برگزاری کنگره‌ای با موضوع امام حسن مجتبی(ع)، گفت: اهل بیت (ع) بهترین الگوی زندگی هستند، برگزاری اینگونه کنگره‌ها علاوه بر معرفی این شخصیت ارزشمند الهی در سطح جهانی، فرصت مناسب بررسی سیره و سبک زندگی و الگو برداری از منش آن‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در زندگی معصومین (ع) مشاهده می‌شود تغییر رویکرد آن‌ها در شرایط و دوره‌های مختلف زندگیست، ما نیز باید در همین مسیر حرکت کنیم و برای ارائه آموزه‌های دینی و تبلیغ آن، از روش‌هایی استفاده کنیم که بر اساس شرایط زمان و نیازها جوامع باشد.

وی با اشاره به این‌که یکی از بارزترین ویژگی‌های امام حسن مجتبی(ع) کرامت ایشان بود، تصریح کرد: کریم بودن ابعاد مختلفی دارد و تنها با بخشش مال و ثروت به دست نمی‌آید، هرکس به روش‌های مختلف می‌تواند نسبت به دیگران کرامت داشته باشد، حتی همین لبخند، برخورد صحیح، ابتدا سلام کردن، تکریم و ادب به دیگران کرامت هستند.

این عضو مجلس خبرگان افزود: در این کنگره باید اتفاقی بیافتد که پس از برگزاری آن حداقل افرادی که در آن حضور پیدا می‌کنند علاقه مند شوند و سعی کنند خود را به سیره زندگی امام حسن(ع) نزدیک‌تر کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: باید برای کنگره امام حسن(ع) برنامه‌هایی تدوین شود که علاوه بر معرفی، جنبه‌ای تربیتی و تاثیر گذاری بالایی داشته باشد، همچنین خوب است به مسئله انتظار نیز اشاره‌ای شود تا همگان نسبت به فرزند ایشان حضرت صاحب الامر(عج) و مسئله ظهور دیدگاه روشنی پیدا کنند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۷:۲۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 93032111625
  • خبرنگار :