عرضه «دنا» به بازارهای داخلی و خارجی

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو از عرضه چهارمین خودرو با نشان ایرانی «دنا» در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی به بازارهای داخلی و بین‌المللی خبر داد.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو از عرضه چهارمین خودرو با نشان ایرانی «دنا» در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی به بازارهای داخلی و بین‌المللی خبر داد.

به گزارش ایسنا هاشم یکه زارع با بیان این مطلب گفت: دنا به عنوان محصول ایران خودرو در نیمه نخست امسال به تولید انبوه می‌رسد و تا پایان سال بیش از 15 هزار دستگاه از این محصول تولید خواهد شد.

وی تاکید کرد: صدور این محصول به بازارهای جهانی نیز یکی از راهبردهای ایران خودرو است و بر این اساس، قرار است دنا در کارخانه‌های برون مرزی با هدف افزایش سودآوری تولید شود.

یکه زارع با تاکید بر این که دنا با تکیه بر توان مهندسی شرکت ایران خودرو و بر پایه پلاتفرم ملی طراحی شده و بدون اتکا به منابع خارجی تولید می شود، تصریح کرد: این خودرو دارای ویژگیهای فنی مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی است و با موتورEF7 معمولی و جعبه‌دنده دستی عرضه می شود؛ عرضه دنا با گیربکس اتوماتیک و همچنین موتور EF7 توربوشارژ و XUM نیز در برنامه توسعه محصول قرار دارد.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو یاد آور شد: طراحی و ساخت قالب‌های بدنه و نیز تجهیزات خطوط تولید بدنه دنا توسط متخصصان توانمند ایرانی انجام شده که این مهم صرفه‌جویی ارزی 11 میلیون دلاری را برای ایران خودرو به ارمغان داشته است.

وی با اشاره به این که تمامی قطعات دنا با تکیه بر توان شرکتهای داخلی زنجیره تامین ایران خودرو تولید و براساس آخرین استاندارهای کیفی، تامین می شود، افزود: در کلیه فرآیند های طراحی، تامین و تولید دنا، به کیفیت به عنوان کلیدی ترین عامل رضایت مشتری ، توجه ویژه ای شده و ایران خودرو با عرضه این محصول، رقبای خارجی موجود در بخش قیمتی این خودرو را به چالش خواهد کشید.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 93032010706
  • خبرنگار :