وزیر خارجه فرانسه: مذاکرات دوجانبه ایران و فرانسه چهارشنبه برگزار می‌شود

وزیر امور خارجه فرانسه از برگزاری دیدار دوجانبه میان ایران و فرانسه در چارچوب مذاکرات هسته‌ای ایران در هفته جاری خبر داد.

وزیر امور خارجه فرانسه از برگزاری دیدار دوجانبه میان ایران و فرانسه در چارچوب مذاکرات هسته‌ای ایران در هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه در یک کنفرانس خبری در الجزیره گفت: مذاکرات دوجانبه میان ایران و فرانسه روز چهارشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه فابیوس افزود: بعداز مذاکرات میان ایران و فرانسه میان دو کشور ایران و روسیه نیز گفت‌وگوهای مستقیم و دوجانبه برگزار خواهد شد. همچنین احتمال مذاکرات با دیگر کشورها نیز وجود دارد. به هر حال من می‌دانم که آمریکایی‌ها، روس‌ها و فرانسوی‌ها چنین مذاکراتی را برگزار خواهند کرد.

وزیر امور خارجه فرانسه همچنین اظهار کرد: آمریکایی‌ها ما را قبل از برگزاری این مذاکرات مطلع کرده بودند و ما نیز اعلام می‌کنیم با ایرانی‌ها مذاکرات مستقیم خواهیم داشت.

فابیوس ادامه داد: توافق شده بود قبل از اینکه ایرانی‌ها را دوباره در 16 ژوئن در وین ملاقات کنیم پس از برگزاری دیدارهای دوجانبه با شش قدرت جهانی مشورت کنیم.

در حال حاضر مقامات ارشد ایران و آمریکا در ژنو مذاکرات دو جانبه‌ای را در چارچوب مذاکرات هسته‌ای ایران برگزار می‌کنند که قرار است ایرانی‌ها پس از این نیز با مقامات روس گفت‌وگوهای دوجانبه‌ای داشته باشند.

واشنگتن به تازگی اعلام کرده است که برای دستیابی به توافق نهایی با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور تا ضرب‌الاجل 20 ژوئیه باید تصمیمات سختی اتخاذ شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه نشست میان مقامات ایران و آمریکا که روز گذشته پشت درهای بسته برگزار شد تلاشی است جدید برای پیدا کردن زمینه‌های مشترک میان تهران و واشنگتن در شرایطی که ممکن است اختلافات میان دو کشور تلاشهای دیپلماتیک پیشین برای دستیابی به توافق میان جمهوری اسلامی ایران و شش قدرت جهانی را خراب کند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 93032010224
  • خبرنگار : 71443