سرپرست کاوش «شهر سوخته» تغییر نخواهد کرد

رییس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تأکید کرد: دکتر سیدمنصور سیدسجادی برای کاوش به محوطه‌ی تاریخی «شهر سوخته» خواهد رفت.

رییس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تأکید کرد: دکتر سیدمنصور سیدسجادی برای کاوش به محوطه‌ی تاریخی «شهر سوخته» خواهد رفت.

در خبری که روز گذشته (شنبه، 10 خردادماه) توسط روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منتشر شد، اعلام شد که «سرپرستی هیئت باستان‌شناسی شهر سوخته در مهرماه امسال را دکتر جوادی برعهده دارد»؛ اما جلیل گلشن - رییس پژوهشگاه - در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) این خبر را رد کرد.

او توضیح داد: من اصلا فردی را به نام «جوادی» در حوزه‌ی باستان‌شناسی نمی‌شناسم و سرپرست هیئت کاوش «شهر سوخته» در مهرماه امسال مانند فصل‌های گذشته، دکتر سیدسجادی خواهد بود.

به گفته‌ی گلشن، ترکیب اصلی و پایانی هیئت کاوش «شهر سوخته» هنوز تکمیل نشده است و اگر به حضور هیئت‌های خارجی نیاز باشد، اقدامات لازم در این زمینه انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، کاوش‌های باستان‌شناسی در شهر سوخته از سال 1374 به سرپرستی دکتر سیدمنصور سیدسجادی آغاز شده است. آخرین مرحله‌ی کاوش در شهرسوخته حدود پنج سال گذشته انجام شد. محوطه‌ی تاریخی شهر سوخته شامل دو بخش «گورستان» و «شهر» است که در گذشته، بیشتر کاوش‌ها در گورستان انجام شده و در این فصل از کاوش، بخش شهر این منطقه‌ی تاریخی کاوش می‌شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 93031105417
  • خبرنگار : 71191