با همکاری یک محقق ایرانی ممکن شد

انتقال بی‌سیم نیروی تراشه‌های بدن با دستگاهی کوچک‌تر از دانه برنج

محققان دانشگاه استنفورد با همکاری یک محقق ایرانی موفق به ابداع راهی برای تابش بی‌سیم نیرو به دستگاههای قابل برنامه‌ریزی در درون بدن شدند.

محققان دانشگاه استنفورد با همکاری یک محقق ایرانی موفق به ابداع راهی برای تابش بی‌سیم نیرو به دستگاههای قابل برنامه‌ریزی در درون بدن شدند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیستم بی‌سیم تولید شده توسط ادا پون، دانشیار مهندسی برق دانشگاه استنفورد با همکاری دکتر رامین بیگی از همان نیروی مشابه تلفنهای همراه استفاده می‌کند تا انرژی را به طور ایمن به درون بدن منتقل کرده و نیروی دستگاههای ریز الکترونیکی مانند ضربان‌سازها، محرکهای عصب یا حسگرها و دستگاههای آینده را در بدن تامین کند.

فناوری مزبور راه را برای درمان بیماریها یا کاهش درد با دستگاههای Electroceutical هموار کرده است.

این ابداع که در مجله مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شده است، نتیجه چندین سال تلاش آدا پون برای حذف نیاز به باتریهای بزرگ و سیستمهای شارژ مجدد جاگیری است که از کاربرد گسترده‌تر دستگاههای پزشکی جلوگیری می‌کنند.

فناوری مزبور می‌تواند راه را برای نوع جدیدی از پزشکی هموار کند که به پزشکان اجازه درمان بیماریها را با استفاده از دستگاههای الکترونیکی به جای دارو خواهد داد.

محققان یک دستگاه الکترونیکی کوچکتر از دانه برنج ساخته اند که مانند یک ضربان‌ساز عمل می‌کند. این دستگاه‌ها می‌توانند به طور بی‌سیم و با نگه داشتن یه منبع نیرو به اندازه کارت اعتباری در خارج از بدن شارژ شوند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۳ خرداد ۱۳۹۳ / ۰۶:۴۷
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 93030300701
  • خبرنگار :