علیرضا رضایی: قهرمانی سلیمانی ورزش ایران را تکان داد

اولین ایرانی دارنده مدال سنگین وزن کشتی آزاد المپیک گفت: از دست دادن علیرضا سلیمانی غم بزرگی است که بر دل جامعه کشتی نشسته است.

اولین ایرانی دارنده مدال سنگین وزن کشتی آزاد المپیک گفت: از دست دادن علیرضا سلیمانی غم بزرگی است که بر دل جامعه کشتی نشسته است.

علیرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار کشتی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: ضایعه مرگ پهلوان علیرضا سلیمانی غم بزرگی است که بر دل جامعه کشتی نشسته است. من این اتفاق غم انگیز را به تمام جامعه ورزش و به خصوص کشتی تسلیت می‌گویم و آرزو می‌کنم روح مرحوم سلیمانی قرین رحمت شود.

دارنده مدال برنز جهان همچنین بیان کرد: آقای سلیمانی یکی از کسانی بود که ورزش ایران را تکان داد. زمانی که ایشان در سال 89 مدال طلای جهان را گرفت ورزش ایران متحول و در جهان شناخته شد. همان زمان که این مدال کسب شد خیلی از جوان‌ها که یکی از آنها خود من بودم به کشتی علاقمند شدم.

سخنگوی فدراسیون کشتی و مدیر تیم های ملی کشتی آزاد در پایان اظهار کرد: آقای سلیمانی جدا از قهرمانی، پهلوان بزرگی بود و لقب "پهلوان باشی" کشور را یدک می‌کشید. ایشان از نظر اخلاقی از با معرفت‌های ورزش و کشتی به حساب می‌آمد.

به گزارش ایسنا، صبح امروز چهارشنبه علیرضا سلیمانی تنها ایرانی دارنده مدال طلای سنگین وزن کشتی آزاد جهان در سن 59 سالگی درگذشت.

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م

  • چهارشنبه/ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 93023119899
  • خبرنگار : 71463