عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب:

حاکمیت روابط به جای ضوابط، مبارزه با مفاسد اقتصادی را سخت کرده است

یک عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب اظهار کرد: حاکم بودن روابط به جای ضوابط در کشور، کار مبارزه با مفاسد اقتصادی و برگرداندن معوقات بانکی به بیت‌المال را سخت کرده است.

یک عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب اظهار کرد: حاکم بودن روابط به جای ضوابط در کشور، کار مبارزه با مفاسد اقتصادی و برگرداندن معوقات بانکی به بیت‌المال را سخت کرده است.

اکرم مصورمنش در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به اینکه "قبل از ورود دستگاه‌های نظارتی در ارتباط با معوقات، بانک مرکزی موظف است که بر روی عملکرد بانک‌ها نظارت کند و اگر بانکی تخلف انجام داد با آن برخورد شود"، گفت: پس از آن نیز مسئولان بالاتر مانند وزیر اقتصاد، شورای عالی اقتصاد و ... باید وارد کار شوند. البته مجلس نیز باید به نقش نظارتی خود در این زمینه عمل کند.

وی با بیان اینکه "در طول هشت سال گذشته با اتفاقاتی که در حوزه اقتصاد رخ داد، بحث معوقات بانکی و مفسدان اقتصادی در حد یکی - دو مورد نیست و حجم آن بسیار بالاست"، به نقش قوه قضائیه در رسیدگی به این تخلفات بر اساس سلسله مراتب قانونی اشاره کرد و افزود: متاسفانه چون در کشور ما رابطه به جای ضابطه حاکم است، دانه‌درشت‌ها از این امتیاز استفاده می‌کند و کسی هم نمی‌تواند با آنها برخورد کند.

این عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب با بیان اینکه "وقتی یک فرد عادی از بانک وام می‌گیرد در صورتی که بازپرداخت آن تأخیر داشته باشد،‌ سیستم بانکی او را جریمه می‌کند"، یادآور شد: متأسفانه می‌بینیم که برخی افراد میلیاردها تومان وام می‌گیرند و پیگیری تخلفات آنها از دستگاه نظارتی نیز خارج می‌شود و این امر به خاطر این است که رابطه با جای ضابطه در کشور حاکم است.

مصورمنش ادامه داد: اگر قانون رعایت و ضوابط حاکم شود جلوی بسیاری از این مشکلات گرفته می‌شود. اعتماد مردم مهمترین سرمایه اجتماعی است و اگر حاکمیت سرمایه اجتماعی خود را از دست بدهد،‌ نمی‌تواند امور را به پیش ببرد و به نظر می‌رسد قلب تپنده سرمایه اجتماعی، اعتماد مردم به مسائل اقتصادی در کشور، رعایت قانون در این زمینه و تلاش حاکمیت برای اجرای عدالت است ولی وقتی مردم ببینند در این زمینه از جمله در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی و اختلاس‌ها اقدام جدی انجام نمی‌شود، اعتمادشان را از دست می‌دهند و این باعث از دست رفتن سرمایه اجتماعی خواهد شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان خاطرنشان کرد: ثبت‌نام مردم برای دریافت یارانه‌های نقدی نشان داد که مردم از نظر اقتصادی هنوز به حاکمیت اعتماد کافی ندارند. مردم می‌گفتند که اختلاس‌های میلیاردی در کشور انجام می‌شود، حال از ما می‌خواهند از 45 هزار تومان یارانه نقدی در هر ماه چشم‌پوشی کنیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۰۷:۵۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 93023119688
  • خبرنگار : 71038