عضو کمیسیون عمران: سیستم برگشت آب در کشور اجرایی شود

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه با اشاره به محدود شدن منابع آبی در کشور و مخصوصاً در استان سمنان، گفت: یک فاجعه بزرگ در منابع آب زیرزمینی به وجود آمده است که مشکلات بسیار زیادی در آینده به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه با اشاره به محدود شدن منابع آبی در کشور و مخصوصاً در استان سمنان، گفت: یک فاجعه بزرگ در منابع آب زیرزمینی به وجود آمده است که مشکلات بسیار زیادی در آینده به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سمنان، علیرضا خسروی در بازدید از مرکز بهداشت شهرستان سمنان افزود: منابع آب زیرزمینی بسیار محدود شده است، در برخی نقاط منابع آبی تا عمق 250 متر پایین رفته است و این یک فاجعه بزرگ خواهد بود، در گذشته برای دسترسی به آب، حدود 17 متر چاه حفر می‌شد، اما امروزه باید 250 متر چاه حفر شود.

وی با انتقاد از اینکه چرا آب و فاضلاب جمع‌ آوری شده باید در محیط‌های باز رها شود و محیط زیست را آلوده کند، گفت: سیستم جمع آوری آب و فاضلاب شهری هنوز دارای نواقص زیادی است و هنوز به پایان نرسیده است، با هزینه اندکی می‌توانیم این آب را تصفیه کنیم.

سیستم برگشت آب در کشور اجرایی شود

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیستم برگشت آب باید در کشور اجرایی شود، اضافه کرد: با هزینه اندکی می‌توانیم آب و فاضلاب جمع آوری شده را تصفیه کنیم و در اختیار صنایع قرار دهیم و چاه‌های آب شربی که در اختیار صنایع است را از آنها بگیریم.

خسروی با بیان اینکه باید برای پساب فاضلاب شهری فکر جدی کرد، افزود: اگر دنبال اشتغال جوانان هستیم، و می‌خواهیم کارخانه‌ها تعطیل نشوند، باید آب مورد نیاز صنایع را فراهم کنیم، می توانیم از تصفیه فاضلاب رها شده به صنایعی که آب شرب و موردنیاز کشاورزی را مصرف می‌کنند اختصاص دهیم.

در آینده‌ مجبوریم از فاضلاب تصفیه شده برای شرب استفاده کنیم بهداشت زنگ خطر بحران کم آبی را به صدا درآورد

وی با بیان اینکه در آینده‌ مجبوریم از فاضلاب تصفیه شده برای شرب استفاده کنیم، گفت: مراکز بهداشتی و خصوصاً بهداشت محیط، زنگ خطر بحران کم آبی و بحران زیست محیطی ناشی از رها شدن آب و فاضلاب‌ها را به صدا در آورند، سه تصفیه خانه‌ مهدیشهر، سمنان و شهرک صنعتی در منطقه وجود دارد ولی هیچ استفاده درستی از آنها نمی‌شود، تصفیه خانه سمنان می تواند کشاورزی منطقه را رونق بخشد، باید از پسآب رها شده استفاده بهینه صورت گیرد.

شرکت آب و فاضلاب منافع جمع را ملاک قرار دهد

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب برای جمع آوری آب و فاضلاب، اهتمام جدی داشته باشد و منافع جمعی را در نظر بگیرد، اگر امروز آب و فاضلاب به خیابان‌ها می‌رسد، محیطی را آلوده می‌کند که محل زندگی مردم است، شرکت آب و فاضلاب باید منافع جمع را ملاک قرار دهد و در این بخش هزینه کند.

خسروی با اشاره به اینکه چرا باید صنایع آب شرب مصرف کنند، گفت: کدام عقل سلیم حکم می‌کند چاه‌های آب شرب را به صنایعی اختصاص دهیم که با وجود مصرف آب شرب، تعطیلند و هیچ کارایی ندارند؟ آب و فاضلاب تصفیه شده باید در اختیار صنایع قرار گیرد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93022918423
  • خبرنگار :